השוק

להב אנרגיה ירוקה משלימה את הרכישות בפורטוגל ב-13 מיליון אירו

חברת להב אנרגיה ירוקה משלימה את רכישת מחציתו של מתקן פוטו-וולטאי בפורטוגל וזאת כצעד ראשון משיתוף פעולה עם החברה הפורטוגלית שמחזיקה את החלק השני של המתקן
מערכת ice | 
עליה באנרגיה ירוקה (צילום freepik edit ice)
חברת הבת של להב.אל.אר, להב אנרגיה ירוקה, מודיעה היום (שלישי) שהיא השלימה רכישה של 50% ממתקן פוטו-וולטאי קרקעי בפורטוגל בהשקעה כוללת של 13 מיליון אירו, רק כחודשיים לאחר ההודעה על ההסכם. 
מדובר במתקן הכולל מערכות עקיבה, אשר מחובר רשת החשמל הארצית במדינה כבר מיולי 2021. כלל הייצור של המתקן נמכר בשוק הפתוח. במסגרת ההסכם החברה חתמה ל-30 שנות שכירות עם אפשרות לחידוש של 30 שנים נוספות. הרווח השנתי הצפוי של המתקן עומד על כ-3.6 מיליון אירו, שהוא תשואה של כ-13.8%.
כעת לאחר שרכשה מחצית מהמתקן, ללהב האופציה לרכוש את ה-50% הנוספים תוך 12 חודשים במחיר של 13.6 מיליון אירו. המחזיקה הנוכחית של האחוזים הללו זו חברה ותיקה בשוק האנרגיה הפורטוגלי ולה מתקניים סולאריים נוספים. הרכישה הנוכחית של להב הינה צעד ראשון בשותפות האסטרטגית בין השתיים.
עדו בירנברג, משנה למנכ"ל החברה ואחראי פיתוח חו"ל הגיב: "להב אנרגיה ירוקה נכנסה לפעילות בתחום האנרגיה המתחדשת במספר מדינות באירופה בכלל ובפורטוגל בפרט. אחרי בדיקות מעמיקות של צוות ההנהלה, איתרנו שותף מקומי עם מספר לא קטן של פרויקטים בתחום כאשר פרויקט זה הינו הפרויקט הראשון. הפרויקט מחובר למערכת, מוכר חשמל למעלה משנה ומביא תשואות גבוהות לחברה ולמשקיעים. השותפות עם היזם המקומי הינה אסטרטגית ואנו נפעל להרחבתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה