השוק

הביקוש עולה אך המדד מתרסק: מה קרה למדד הירוק של הבורסה בת"א?

בצל היציאה של פנאקסיה ממדד ת"א-קנאביס מתברר כי כלל המדד קורס רק שנתיים לאחר שהושק והסיבה האמיתית מאחורי הכישלון בכלל לא קשורה לרמות הביקוש 
מערכת ice | 
מניות הקנאביס (צילום freepik, Istock)
אמש פורסם שחברת פנאקסיה ובית ההשקעות ברק חתמו על מזכר עקרונות למיזוג החברה וכיום מתברר כי זו הראשונה היא רק אחת מיני רבים שנוטשים את מדד ת"א-קנאביס, שהושק בבורסה לפני כשנתיים. בעת זו נותרו רק ארבע חברות במדד, בעוד שהשאר פרשו ואיבדו מיליארדים בדרך.
לאחר שהושק המדד הצטרפו אליו כתשע חברות שפועלות בתחום אלא שכעת מרביתן לא הצליחו ונאלצו לחפש פתרונות אחרים, כך על פי אתר 'כלכליסט'. שלוש חברות נאלצו למכור את השירותים שלהן ושלוש אחרות בודקות את האפשרות להיכנס לתחום אחר. בעת זו שווי השוק של החברות הנותרות עומד רק על כמיליארד שקל וזאת לאחר שהן איבדו קרוב ל-4 מיליארד שקל משווי השוק שלהן.
היציאה של פנאקסיה מהשוק אינה מפתיעה אך ייתכן והיא מאותת על העתיד של שאר החברות במדד, היות והיא הייתה בין ראשונות בתחום. דבר נוסף שמקשה על הענף הוא כמובן הייבוא שמקנה לצרכנים מחירים זולים יותר אך מכריע את היצרניות הישראליות. 
על כן, חשוב לזכור כי על אף שהמדד קורס, התחום עצמו רחוק מכך ובכירים בענף מסרו כי הבעיה של השוק הייתה בעיקר ניהול לקוי ולא העיסוק בתחום עצמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה