השוק

מכה לרכבת ישראל: זה הפסד המיליונים שרשמה ברבעון

ההפסד הזה מביא את החברה לשנה קשה לעומת הדיווחים המקבילים אשתקד, שהציגו אז הפסדים קלים. יחד עם זאת הכנסות החברה עלו לעומת התקופה המקבילה
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
רכבת ישראל מפרסמת את תוצאותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2022. סך הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 716 בהשוואה ל-634 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 
ברבעון השלישי של שנת 2022 רשמה החברה הפסד תפעולי תזרימי EBITDA של שלושה מיליון שקלים בהשוואה להפסד של מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 
ההפסד הכולל לתקופה של תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עמד על 69 מיליוני שקלים בהשוואה לרווח של שני מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד נובע בעיקרו מירידת ערך של הנכסים כתוצאה מעליית ריבית השוק. 
ממוצע הנסיעות היומי הכללי ברבעון השלישי של 2022 עמד על כ-237  אלף נסיעות ביממה, ביחס ל-155 אלף נסיעות ברבעון המקביל אשתקד. במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2022 עמד מספר הנסיעות על  38.8 מיליון, בהשוואה ל- 22.7 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד.  
ברבעון השלישי עמד מספר הנסיעות ברכבת על כ- 14.9 מיליון, בהשוואה ל-9.6 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. 
ההכנסות ממגזר הנוסעים ברבעון המדווח הסתכמו בסך של כ-628 מיליון שקלים בהשוואה לכ-551 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע דיוק הרכבות ברבעון המדווח עמד על 94.8 אחוזים בהשוואה ל-96.1 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד. 
הובלת המטענים
ברבעון המדווח הובילה רכבת ישראל כ-1.7 מיליון טון, לעומת כ-1.8 מיליון טון, בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו ברבעון המדווח עומדות על כ- 69.5 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-69 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 
הפסד מגזר המטענים ברבעון השלישי של 2022 עמד על סך של 17.9 מיליוני שקלים, ביחס להפסד של 20.9   מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 
ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להורדת כמות רכבות המטען המופעלות, וזאת בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו כן לצורך עבודות לחשמול רשת המסילות. רכבת ישראל מבצעת את פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים.  
הובלה באמצעות הרכבת יקרה יותר בהשוואה למשאיות, ולכן נדרשת סובסידיה ממשלתית המשקפת את האינטרס הלאומי שהינו הפחתת הגודש בכבישים, הזיהום, ותאונות הדרכים. בשל כך, נעשית ההובלה כיום בעלויות שאינן משקפות את עלויות ההובלה.
בשל זאת, הובלה באמצעות רכבת איננה כדאית מבחינה כלכלית לרכבת, אשר ממשיכה להוביל כיום לצורך הטבת מרקם החיים התחבורתי שכן כל רכבת מטען מורידה כ-70 משאיות מהכביש על כלל המשמעויות החיוביות הנגזרות מכך
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה