השוק

אחת המחלבות הגדולות בישראל מתרסקת: בדרך להקפאת הליכים

מחלבות רמת הגולן, שהודיעה לאחרונה למועצת החלב לא לספק לה יותר חלב, בשל קשיים כלכליים וחובות המגיעים לעשרות מיליוני שקלים, נערכת להגיש בקשה להקפאת הליכים, זאת על רקע ההתייקרות במוצרי החלב החל ממחר
מערכת ice |  3
מוצרי חלב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מחלבות רמת הגולן הודיעה לאחרונה למועצת החלב כי היא במצב לא פשוט בעקבות קשיים כלכליים ולכן ביקשה שלא לספק לה יותר חלב. המחלבה היא החמישית בגודלה בארץ ומשווקת בין היתר חלב למותגים פרטיים בשוק וכן מותג של המחלבה עצמה.
ב"כלכליסט" פורסם הבוקר (שני) כי החובות של החברה מוערכים בעשרות מיליוני שקלים, והיא נערכת כעת להגיש בקשה להקפאת הליכים. אגב, בכירי החברה אמורים היו להיפגש אתמול עם בנק הפועלים, אך הפגישה בוטלה.
הבקשה של המחלבה להקפאת הליכים צפויה להיות מוגשת בקרוב, זאת לאחר שאתמול הוסבר לעובדים המצב הקשה, וכשברקע יש מתעניינים ברכישת המחלבה, זאת מתוך כוונה לפתח אותה לייצור מוצרי חלב שאינם תחת צו הפיקוח על המחירים.
המשבר בא לידי ביטוי בכך שמחיר חומר הגלם המרכזי, החלב, מתעדכן אוטומטית אחת ל־3 חודשים, בעוד עדכון מחירי המוצרים לצרכן, תלוי בחתימת שרי האוצר והחקלאות, אשר משיקולים פוליטיים דוחים אותה ככל הניתן. אחרי שביקשה לא לקלוט יותר חלב, כל החלב שאמור היה להגיע לחברה הועבר לתנובה. הקריסה של מחלבות רמת הגולן מגיעה אחרי העלאת מחירי החלב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חלב
    אותלו 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שר האוצר ושר החקלאות משיקולים פוליטיים גרמו לפשיטת רגל של מחלבות רמת הגולן, העיקר יש לליברמן ולממשלת השינוי 52 מליארד לשלם לטרוריסטים
    סגור
  • 2.
    חלה טעים היה להם. הרבה יותר טוב ממה שבשוק (ל"ת)
    חיים 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    חשוד
    אורח 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנראה ניהול כושל ושחיתות . כי מיוקר המחייה הם רק מתעשרים יותר
    סגור