השוק

אפי נכסים בדו"ח חיובי ויציב: כמה הרוויחו בעלי החברה?

החברה דיווחה היום על הרבעון השלישי לשנה זו שמסתכם באופן חיובי ויציב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות עומדת על 7%, והרווח לבעלים גדל ב-20%
מערכת ice | 
אבי ברזילי מנכ"ל אפי נכסים (צילום תמר מצפי)
אפי נכסים מדווחת על תוצאות הדו"ח הרבעוני השלישי לשנת 2022. הרווח המיוחס לבעלים הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב -539 מיליון שקלים לעומת 448 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-20%. 
הרווח המיוחס לבעלים ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-117 מיליון שקלים לעומת 291 מיליון שקלים אשתקד. הירידה לעומת השנה שעברה נובעת בעיקר מעיתוי ההכרה ברווח בגין עליה בשווי ההוגן של נכסי החברה.  אשתקד נרשמו שערוכים גבוהים יותר ברבעון 3 בעוד השנה, הרבעון השני כלל שערוכים גבוהים יותר. 
 
NOI - חלק החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-152.4 מיליון שקלים לעומת כ-142.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%. הגידול נובע בעיקרו משיפור בתפוסות ובביצועי הקניונים יחד עם השלמת פרויקטים במהלך 2021 ו-2022, שהשפעתם החלה לבוא לידי ביטוי בתוצאות השנה.
העלייה קוזזה בחלקה כתוצאה מהשחיקה המשמעותית בשער האירו ביחס לשנה שעברה. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה (וטרם הניבו באופן מלא ברבעון השני של השנה) צפוי ה- NOI להגיע לקצב שנתי של כ-662.5 מיליון שקלים. החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה- NOI השנתי להגיע לכ-983 מיליון שקלים.
 
FFO - ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ- 78.2 מיליון שקלים לעומת כ-70.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 11.5%. קצב ה-FFO השנתי עומד על כ- 313 מיליון שקלים. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה (וטרם הניבו באופן מלא ברבעון השלישי של השנה) צפוי ה- FFO להגיע לקצב שנתי של כ- 365 מיליון שקלים. עם השלמתם של הפרויקטים שהחברה מקימה בימים אלה צפוי ה- FFO להגיע לקצב שנתי של כ- 572 מיליון שקלים.
 
הפדיון בקניון אפי קוטרוצ'ן בבוקרשט, רומניה ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ- 71.6 מיליון אירו לעומת 66.6 מיליון אירו בתקופה המקבילה בשנת 2019 (טרום מגפת הקורונה), גידול של כ-7.5%.
אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "אנו שמחים להציג רבעון נוסף של תוצאות תפעוליות טובות. אנו מצויים בעיצומה של תקופה של חוסר ודאות בשווקים הראליים שמתאפיינת באינפלציה גבוהה ובעליה חדה בעלויות המימון.
"בנוסף, באירופה מורגשת ההשפעה המתמשכת של המלחמה באוקראינה הגורמת, בין היתר, לעליה במחירי האנרגיה ובהגירה משמעותית של מיליוני מהגרים מאוקראינה (וגם מרוסיה).
"אירועים אלו יוצרים בשלב הזה השפעות מנוגדות על השוק הראלי. מחד, גידול בביקושים למגורים להשכרה ועליה ב-NOI של החברה כתוצאה מההשפעות האינפלציוניות. מנגד, אנו רואים עליה בהוצאות המימון, עלויות הבניה ובהוצאות ההפעלה של הנכסים. בשלב הזה איננו חשים במיתון במדינות השונות אם כי ניתן לצפות שהעלייה בשיעורי הריבית יביאו להשפעות ממתנות על הכלכלות. החברה נכנסת לתקופה הזאת כאשר נכסיה ברמות תפוסה גבוהות ועיקר הפיתוח העסקי שלה מתמקד בתחום הצומח של דיור להשכרה ארוכת טווח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה