השוק

יס עוברת מחצית: יותר מחצי מהלקוחות - באינטרנט

לראשונה מאז ההכרזה על נטישת הלוויין, יותר מחצי ממנויי החברה צורכים כעת את שירותיה באמצעות האינטרנט בלבד. ההכנסות עלו, אך בשורה התחתונה המצב הכלכלי הקשה עליה מאוד לשמור על איזון
יאיר מור | 
בניין yes (צילום פלאש 90)
אפשר להכריז רשמית: יס היא כבר לא "חברת הטלוויזיה בלוויין". לפי דו"ח קבוצת בזק, שפורסם הבוקר, ברבעון השלישי של 2022 חצתה החברה את הרוביקון, כאשר 55% ממנוייה מחוברים עתה לשירותי הטלוויזיה מבוססי האינטרנט שלה – 103,000 לסטינג TV, ו-202,000 ליס+. סה"כ, 307,000 מנויים מתוך 575,000 מנויי יס בסוף הרבעון השלישי צפו בטלוויזיה דרך הרשת ולא דרך הלוויין. כיום, אגב, המספר עומד כבר על 317,000.
החברה חגגה גם שיא של מצטרפים חדשים לשירותיה – 7,500 ברבעון, ו-12,100 מתחילת השנה. זאת לצד קרוב ל-20,000 מנויים קיימים שעברו משירותי הלוויין לשירותי הסטרימינג.
הכנסות החברה עלו ב-0.9% ל-315 מיליון שקל; ה-EBITDA המתואם ירד ב-39% ל-47 מיליון שקל; ובשורות הרווח – התפעולי והנקי – רשמה החברה איזון, כלומר לא רווח ולא הפסד. תזרים המזומנים החופשי עמד על נתון שלילי של 36 מיליון שקל. מעניין לציין כי המעבר לסטרימינג פוגע באחד המדדים החשובים ביותר עבור החברה – ה-ARPU, ההכנסה הממוצעת למנוי, שירדה מ-188 שקל לחודש לפני שנה ו-184 שקל לחוד ברבעון הקודם ל-182 שקל לחודש כעת.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי, אמר כי "חברות הבנות (של בזק) מסכמות רבעון מצוין, בו כל אחת מהחברות מבססת את מעמדה כמובילה בתחומה. ב-yes אנו רואים זינוק בכמות המצטרפים, וגידול של כ-10% במנויי ה-IP לעומת רבעון קודם, זאת לצד שמירה על יציבות בהכנסות החברה". הוא הוסיף כי "שלוש החברות מובילות מהלכים משמעותיים בגזרתן, שמשפיעים על השוק בו הן פועלות. yes היא חברת הטלוויזיה מבוססת האינטרנט הגדולה בישראל, כאשר תוך שנה בלבד צמחנו במעל 100,000 מנויים בשירות, עם סך כולל של כ-317,000 מנויים נמשיך לפעול ולהוביל בתחומי הפעילות של החברות ולהביא לצרכנים את חווית הלקוח הטובה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה