השוק

דרמה במגדל: שלמה אליהו יאבד את היתר השליטה?

מ"מ הממונה על הביטוח מגיב בתקיפות להתפטרות היו"ר יפתח רון טל, וזאת לאחר שגם המנכ"ל שגיא יוגב והמשנה למנכ"ל תמי אוחנה-קול, עזבו בטריקת דלת עם ביקורות קשות על בעל השליטה שלמה אליהו, ומאותת במסר דרמטי כי היתר השליטה עומד למבחן

מערכת ice | 
שלמה אליהו (צילום יח"צ)
פחות מ-24 שעות מאז ההתפטרות הדרמטית של יו"ר מגדל, יפתח רון טל, ובעל השליטה שלמה אליהו מסתבך לאחר מ"מ הממונה על רשות שוק ההון, הביטוח והחסכון, עמית גל, בביקורת חריפה על התנהלותו עד כדי האפשרות כי ישקול לשנת את ההיתר להחזקת אמצעי השליטה במגדל מבטחים שניתן לו ולרעייתו של שלמה, חיה אליהו.
על פי דיווח של החברה היום (חמישי), התקבל המכתב של ממלא מקום הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון שכותרתו "המשך חוסר היציבות בדירקטוריון והנהלת מגדל חברה לביטוח בע"מ", במכתב שהופנה ישירות לבעלי השליטה בחברה: שלמה וחיה אליהו, לחברי הדירקטוריון, ודירקטוריון מגדל ביטוח. 

במכתב עולות טענות על הכשלים והליקויים המאפיינים את הממשל התאגידי של מגדל ביטוח מזה תקופה, והתחלופה התכופה של נושאי משרה בדירקטוריון והנהלת מגדל ביטוח בשנים האחרונות אשר "מעצימים את חוסר היציבות הניהולית המשמעותי בחברה".
ההוספה הדרמטית במכתב הינה כי לאור זאת ממונה שוקל לעשות שימוש בסמכויות הנתונות לו לפי החוק, לרבות שינוי ההיתר להחזקת אמצעי שליטה ולשליטה במבטחים שניתן למר שלמה וחיה אליהו. בנוסף, צוין כי שימוש בסמכויות כאמור עשוי להתייחס גם להיבטים הנוגעים לגרעין השליטה והיקפו, מערכת היחסים בין החברה לבין מגדל ביטוח ועדכון כתבי התחייבויות להשלמת הון עצמי שניתנו יחד עם ההיתר האמור. 
כמו כן, נמסר במכתב כי הממונה ישקול להורות על אלה: (1)מינוי של יו"ר הדירקטוריון של מגדל ביטוח לתקופה של 3 שנים, לכל הפחות; (2) קביעת הוראות בדבר הגדלת שיעורם של הדירקטורים הבלתי תלויים בדירקטוריון מגדל ביטוח; (3)קביעת מגבלות על חלוקת דיבידנד על ידי מגדל ביטוח; (4)קידום ביסוסה של הפרדה מבנית בין החברה ובין מגדל ביטוח, לרבות:
(א)הפרדה מוחלטת במקום מושבם של בעלי התפקידים במגדל ביטוח ובעלי התפקידים בחברה;  (ב) איסור על כהונה של נושאי משרה ועובדים אחרים במגדל ביטוח במקביל לכהונתם כנושאי משרה בחברה;  (ג)איסור על העברת מידע ממגדל ביטוח למגדל אחזקות, באופן שאינו מוסדר בדין לעניין העברת מידע בין תאגיד לבעל מניות או שליטה בו ובכפוף לנוהל שייקבע, אשר יסדיר את הפעילות מול בעלי השליטה;
בנוסף: (5) עיגון נוהל בנושא תקשורת גורמי המפתח במגדל ביטוח מול בעלי השליטה, אשר יתייחס להיבטים מהותיים שלעמדת הממונה, טרם עוגנו כנדרש בנוהל שגיבשה מגדל ביטוח. 
כן נכתב כי המכתב אינו ממצה את הפעולות שנשקלות בעניינה של מגדל ביטוח ובעלי השליטה בה והוא אינו גורע מסמכויות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון או מסמכויות הממונה, לפי העניין.   
מהחברה נמסר כי "נכון למועד הדיווח, החברה בוחנת את המכתב, וככל שיימצא לנכון, תוגש התייחסותה לממונה".
כזכור, אתמול התפטר במפתיע יו"ר החברה יפתח רון טל. עזיבתו של רון טל לאחר שנה וחצי בלבד לא מפתיעה. ב-8 השנים האחרונות התחלפו לא פחות משישה יושבי ראש, כאשר זכורים גם מוטי אוזן, ניר גלעד, יוחנן דנינו, עודד שריג וענת לוין. גם עזיבתו של המנכ"ל שגיא יוגב מגיעה לאחר שלושה מנכ"לים שעזבו ביניהם רן עוז ודורון ספיר.
שגיא יוגב שעזב את תפקיד המנכ"ל אף תקף את אליהו במכתב עם טענות קשות על ההתנהלות: "סביבת העבודה אליה נחשפתי הקשתה על ניהול מיטבי של החברה ומנעה את האפשרות לקידומם של צעדים נדרשים ובהם בנייתה של תוכנית אסטרטגית לחברה", כותב המנכ"ל לשעבר ואף מוסיף חוסר הוודאות ביחס ליציבות הניהולית שפגעו קשה ביכולת ניהול החברה. נזכיר שעזיבתו של יוגב הגיעה לאחר שתמי אוחנה-קול, משנה למנכ"ל ומנהלת חטיבת טכנולוגיות במגדל ביטוח, הודיעה כי מעוניינת לסיים את תפקידה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה