השוק

"קיבלנו את זה במחיר רצפה" הסעודים מחזקים את אחיזתם באירופה

הבנק הסעודי הודיע על רכישה של 9.9% מקרדיט סוויס, בצד הסעודי לא מסתירים את סיפוקם ביחס לעסקה. בכך יהפכו הסעודים לבעלי המניות השניים בגודלם בקרדיט סוויס
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
הבנק הלאומי הסעודי, המלווה הגדול ביותר בממלכה ובבעלות רוב של ממשלת סעודיה, הודיע כי בכוונתו להשקיע 1.5 מיליארד דולר בקרדיט סוויס - המייצג נתח של עד 9.9%.
"קיבלנו את זה במחיר הרצפה" אמר יו"ר הבנק הסעודי אמאר אלחודיירי אתמול (ראשון). "זה נסחר בפחות מרבע מהערך, וזה מותג בן 160 שנה, למותג יש הרבה ערך". לפי הדיווחים, הבנק אמור להפוך לבעל המניות השני בגודלו של קרדיט סוויס, שני אחרי Harris Associates.
הבנק השוויצרי רשם בשבוע שעבר הפסד נקי של 4.034 מיליארד פרנק שוויצרי (4.09 מיליארד דולר) ברבעון השלישי, גרוע משמעותית מהערכות האנליסטים, והודיע ​​על שינוי מבנה אסטרטגי מסיבי. המניות ירדו בסביבות 55% השנה לאחר מספר שערוריות, שינויים בהנהלה ופרסום רווחים חלשים.
בשינוי האסטרטגי הצפוי, הבנק מתכנן "לבנות מחדש באופן קיצוני" את זרוע ההשקעות שלו כדי לצמצם משמעותית את החשיפה שלו לנכסים משוקללי סיכון, המשמשים לקביעת דרישות ההון של הבנק. בנוסף לכך בבנק שואפים לצמצם את בסיס העלויות שלה ב-15%, או 2.5 מיליארד פרנק שוויצרי, עד 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה