השוק

אחרי הכישלון של פריים דיי: אמזון שוב צונחת ולא עומדת בציפיות

לאחר תקופה רופפת, הדו"ח הרבעוני של אמזון מציג בפעם השנייה השנה נתונים מאכזבים ולא מעודדים במיוחד לקראת הרבעון האחרון של השנה
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
לאחרונה דווח כי למרות ההייפ הגדול סביב הפריים דיי של אמזון המכירות לא עמדו בציפיות ולאור בעיות נוספות החברה גם עוצרת את סבב הגיוס שתכננה. כעת, החברה מפרסמת את דו"ח הרבעון השלישי שלה לשנת 2022 והנתונים יותר עגומים ממה שהמומחים ציפו.
אמש (חמישי) במסחר המאוחר אמזון רשמה ירידה של 13% במנייתה וזאת כמובן לאור הדו"ח המאכזב. על פי הדו"ח, רווחי החברה במנייתה עמדו ברבעון על 28 סנט למנייה, בעוד שההכנסות עמדו רק 127.10 מיליארד דולר, לעומת הצפי של 127.46 מיליארד דולר.
גם השירותים הנוספים של אמזון לא עמדו בציפיות, למשל שירותי הווב של אמזון הכניסו רק 20.5 מיליארד דולר, בעוד שהצפי עמד על 21.1 מיליארד דולר. הרווח מפרסומות היה קצת יותר מעודד, אבל שוב לא ברף עם הכנסות של 9.55 מיליארד דולר לעומת השאיפה ל-9.48 מיליארד דולר. 
בסה"כ על פי הדיווחים החברה מצפה להכנסה של 140-148 מיליארד דולר ברבעון הרביעי והאחרון של השנה שיהוו צמיחה של 2%-8%. מומחים צופים שהמכירות יעמדו ברבעון זה על 155.15 מיליארד דולר. 
יחד עם זאת, יש לציין כי למרות שהנתונים בשטח לא עמדו בציפיות של החברה והמומחים, החברה כן הגדילה את הרווח של ברבעון השלישי ב-15% בכך חזרה למספר דו-ספרתי בהרחבת המכירות שלה, אך כאמור זה לא היה מספיק. כמו כן, אמזון היא כמובן לא היחידה בתחומה שלא עומדת בציפיות של המומחים שלה ואליה מצטרפת 'מטא' ובמידה גם 'אפל'. 
זו הפעם השנייה השנה שאמזון מציגה נתונים מאכזבים, כשהפעם הראשונה הייתה באפריל עם ירידה של 14% במחיר המניה. בהתאם לנתונים אלו המנכ"ל החדש יחסית אנדי ג'סי, שהחליף את בזוס לפני קצת מעל לשנה, החל במסע קיצוצים גדול בחודשים האחרונים. הוא קיצץ בהיקפי המחסנים, עצר גיוסים ופרויקטים חדשים ועוד.
כמו כן, למרות שתקופת החגים הנוצריים צריכה להיות יחסית פורה מבחינת הכנסות לחברה, אך המומחים צופים שהמכירות יגדלו רק ב-2.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה