השוק

גוגל בבעיה: הרווחים בירידה משמעותית, המניה התרסקה

המכירות בענקית הטכנולוגיה הואטו בחדות, מה שהוסיף לחששות ממיתון בכלכלה. המניה איבדה 6.5% מערכה, הרווח הנקי הסתכם ב-13.91 מיליארד דולר בלבד
מערכת ice | 
שירות הסיבים האופטיים של גוגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אלפבית, חברת האם המחזיקה בגוגל ויוטיוב, אמרה שהמכירות עלו רק ב-6% בשלושת החודשים עד ספטמבר, ל-69 מיליארד דולר, כאשר חברות קיצצו את תקציבי הפרסום שלהן, זאת במסגרת פרסום דוח הרבעון השלישי שלה ל-2022.
מכירות המודעות הנמוכה והמאכזבת עוררו דאגות ברחבי מגזר המדיה הדיגיטלית ביום שלישי, כאשר מפרסמים צמצמו בהוצאותיהם לנוכח האטה כלכלית. אלפבית קראה להאטת ההוצאות של מפרסמים ב-YouTube, אמרה שההוצאות על שירותים פיננסיים מתקררות בגוגל, ומתכננת לקצץ יותר ממחצית.
התוצאות השליליות ניפצו ציפיות רבות לכך שגוגל, שהיא פלטפורמת הפרסום הדיגיטלית הגדולה בעולם לפי נתח שוק, תישאר חזקה בכלכלה נחלשת וחיזקו את החששות בוול סטריט שהאינפלציה תמשיך לפגוע בהוצאות הפרסום. בשבוע שעבר, קצב צמיחת ההכנסות האיטי ביותר אי פעם של היריבה הקטנה סנאפ שלח חששות אינפלציה למגזר הטכנולוגי וחיסל זמנית שווי שוק של 40 מיליארד דולר.
מניית אלפבית ירדה ב-6.5% במסחר לאחר הפעמון. התוצאות החלשות של Alphabet מעוררות חששות עבור חברות אחרות במגזר, במיוחד פלטפורמות Meta תלויות הפרסום. חברת האם של פייסבוק, שמדווחת על תוצאות ביום רביעי, ראתה את ירידה של 4.5% במניות ביום שלישי.
רות פורת, מנהלת הכספים הראשית של אלפבית, אמרה שההאטה בהכנסות הכוללות מפרסום נבעה מ"ביצועים חזקים מאוד" של הרבעון האחרון, והוסיפה כי מכירות פרסומות נמוכות יותר ביוטיוב נבעו מכך שחלק מהמפרסמים נסוגו מהוצאות הפרסום שלהם. חברות שהאטו את הוצאות הפרסום כללו חברות בשירותים פיננסיים כמו ביטוח, משכנתאות ומטבעות קריפטוגרפיים, אמר אלפבית. מפרסמי נסיעות וקמעונאות עזרו להכנסות ממודעות בחיפוש Google.
הכנסות הפרסום של גוגל היו 54.48 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת 53.13 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך הגיעו מתחת לציפיות האנליסטים. החברה מסרה שההכנסות הכוללות היו 69.09 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, בהשוואה ל-65.12 מיליארד דולר בשנה הקודמת. אנליסטים ציפו בממוצע להכנסות של 70.58 מיליארד דולר, לפי נתוני Refinitiv.
גם מכירות המודעות באתר הווידאו הסטרימינג יוטיוב ירדו ל-7.07 מיליארד דולר, לעומת 7.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של אלפבית ירד ל-13.91 מיליארד דולר, או 1.06 דולר למניה, לעומת 18.94 מיליארד דולר, או 1.40 דולר למניה, שנה קודם לכן. הרווח הנקי החמיץ את ציפיות האנליסטים של 1.25 דולר למניה. המרווח התפעולי של החברה ירד ל-25% ברבעון השלישי, לעומת 32% בשנה הקודמת. ההכנסות מ-Google Cloud עלו ל-6.9 מיליארד דולר במהלך הרבעון, לעומת 5 מיליארד דולר בשנה הקודמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה