השוק

הכלכלה קורסת? זה המוצר שזינק ב-10.5% במכירות

היקף יצוא הוויסקי מבריטניה גדל בשנתיים האחרונות, כולל עלייה של 10.5% במהלך 12 החודשים שהסתיימו ביולי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, על פי נתוני הממשלה
מערכת ice | 
עלייה חדה במכירת אלכוהול מזויף (צילום unsplash)
כלכלת בריטניה ספגה את ההשפעות של הברקזיט בצורה קשה ביותר, כאשר המלחמה באוקראינה, ולאחרונה, גם המהפך הדרמטי של הממשלה בשורה של הפחתות מס מתוכננות שהובילו להתפטרותה של ראש הממשלה ליז טראס, גרמו לכך.
אבל עבור יצרני הוויסקי של סקוטלנד, העסקים פורחים, והירידה המהירה של הליש"ט הבריטי מול המטבעות העיקריים מספקת דחיפה נוספת, והופכת את הוויסקי למשתלם יותר עבור קונים מחוץ לבריטניה.

היקף יצוא הוויסקי מבריטניה גדל בשנתיים האחרונות, כולל עלייה של 10.5% במהלך 12 החודשים שהסתיימו ביולי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, על פי נתוני הממשלה. הזינוק ביצוא, המונע על ידי ביקוש גבוה יותר מארצות הברית ומאזור אסיה-פסיפיק, מגיע כאשר 20 מזקקות נפתחו בסקוטלנד בשש השנים האחרונות, מה שהביא את המספר הכולל של המזקקות שם ל-141.
כשהביקוש למשקה החריף עולה, הליש"ט נסחר באחת הרמות החלשות ביותר בהיסטוריה. בחודש שעבר, הליש"ט ירד לזמן קצר ל-1.035 דולר, שיא שלילי, והפחיד את המשקיעים. ממשלתה של טראס ביטלה מאז כמעט את כל הקיצוצים המתוכננים, אך ירידת הליש"ט הייתה חלק ממגמת ירידה גדולה יותר מול המטבעות העיקריים, כולל אלה המשמשים בארצות הברית, צרפת, טייוואן, הודו, סינגפור וסין, היעדים המובילים עבור וויסקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה