השוק

בדרך למיתון? שיעור האינפלציה באירופה שובר שיא שלילי

הבנק המרכזי באירופה עושה הכל כדי להילחם באינפלציה, עד כה ללא הצלחה רבה. שיעור האינפלציה מטפס כבר ל9.9% - הנתון הגרוע ביותר מאז ומעולם
מערכת ice | 
יורו, דולר (צילום unsplash)
המשבר הכלכלי באירופה ממשיך להעמיק, הבוקר (חמישי) נרשם שיא שלילי נוסף כששיעור האינפלציה של הבנק המרכזי באירופה טיפס ל9.9%. מדובר בנתון השלילי ביותר שהציג הבנק מאז ומעולם. מנגד, עליית הריבית אשר עומדת נכון לימים אלה על 1.25%, מצליחה להשפיע במידה מה על ערך האירו. הבוקר המטבע הראה סימני התאוששות קלים ועומד על 3.48 שקלים.
כלכלנים בכירים ביבשת מנסים להשתלט על המתרחש באירופה בחודשים האחרונים. משבר הסחורות העולמי, ההשלכות של מגפת הקורונה על המשק, המלחמה באוקראינה, מחירי הגז ועוד גורמים רבים וסבוכים מקשים על המלאכה והציבור האירופאי משלם על כך מכיסו.
לצורך העניין ברחבי בריטניה מחירי מוצרי המזון והשירותים צמחו בעשרות אחוזים תוך חודשים ספורים. ערך הפאונד ירד בצורה שלא נראתה שנים (1.09 דולר בשיא השפל) דבר שהוביל ליצירת התוכנית הכלכלית של ראש הממשלה החדשה ליז טראנס, במסגרתה תעריפי המיסים בממלכה קוצצו משמעותית, הופחתה הרגולציה וכל זה בעזרת מימון על ידי רכישת אג"ח ובמטרה להקל על האזרחים.
התוכנית נחלה כישלון חרוץ באופן כמעט מידי והמשקיעים הגיבו במכירה של נכסים בריטיים ואף עוררה זעם רב בציבור ורוב הציבור מעוניין כי תעזוב את התפקיד. כדי להציל עצמה היא פיטרה את קוורטנג ומינתה את האנט במקומו. "אף ממשלה לא מסוגלת לשלוט בשווקים" אמר האנט בהודעתו ונראה כי הוא מביא גישה שונה לחלוטין מגישתם של טראס וקוורטנג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה