השוק

בכיר בפד מודה שהפר את כללי המסחר של הבנק המרכזי

רפאל בוסטיק, נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה הודה כי הפר את מגבלות המסחר של הבנק. לדבריו מדובר בטעות בלבד
מערכת ice |  1
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום פלאש 90/ אדם שולדמן, freepik)
נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, רפאל בוסטיק, הודה ביום שישי האחרון כי הוא הפר את כללי המסחר של הבנק המרכזי. מסמכים חדשים הראו הפרות מרובות. בוסטיק, שהוביל את הבנק הפדרלי של אטלנטה במשך חמש שנים, ביצע עסקאות אישיות בתקופות ההפסקה, שבהן אסור לפקידים לבצע עסקאות פיננסיות.
בנוסף לכך הגילויים החדשים מראים כי בוסטיק הגיש בעבר מידע חלקי בלבד וכי הוא החזיק בשנה שעברה יותר מ-50,000 דולר בקרנות של משרד האוצר האמריקאי, סכום החורג מהמגבלה המותרת.
בהודאתו אמר בוסטיק כי השגיאות והחריגות נבעו כתוצאה מפרשנות שגויה שלו בנוגע לכללי הבנק המרכזי. לדבריו, הוא ביקש לתקן את טעויותיו "ברגע שנודע לי שהדיווח הכספי שלי לא עמד בציפיות המפורשות או המשתמעות הנדרשות כדי לשמור על אמון הציבור".
"לאחר עיון במסמכים ודיון בנושאים אלה עם הנשיא בוסטיק ועם מנהל האתיקה הראשי של אטלנטה הפד, מועצת המנהלים מכירה בהפרות ומקבלת את ההסבר של הנשיא בוסטיק", אמרה אליזבת סמית', יו"ר מועצת המנהלים של בנק המרכזי של אטלנטה, בהצהרה.
מנגד ההצהרה הזו לא הספיקה לאליזבת וורן – הסאנטורית הדמוקרטית שידוע ככזו שלא חוסכת ביקורת מהתנהלות הפד. "זהו כישלון מדאיג של הנשיא בוסטיק ועדות נוספת לעומק בעיית האתיקה בפד. זו גם תוצאה צפויה של סירובו של היו"ר פאוול לאפשר שקיפות בסיסית או לכפות כללים אמיתיים שישימו קץ להתנהגות הזו. אני אמשיך לפעול לקידום חקיקה נגד שחיתות ולהחזיר את האמון בפד שכהונתו של היו"ר פאוול נשחקת", אמרה.
הגילויים מגיעים בזמן מכריע לאמינותו של הפדרל ריזרב כשברקע הבנק המרכזי נלחם בעליית האינפלציה ברחבי המדינה ודורש מהציבור סבלנות ואמון. למעשה בוסטיק הוא האחרון מבין שורה של פקידים בכירים שנבדקו לאחרונה בשל פעילות מסחר מחוץ לתחום הכללים הנוקשים של הפד. עד כה השערורייה המתמשכת כבר הובילה להתפטרות מרובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחפשת לקנות בגדי נשים הכי טרנדיים והכי חדשים במחירים מט
    נועם 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשת לקנות בגדי נשים הכי טרנדיים והכי חדשים במחירים מטורפים? חפשי בגוגל : "htofashion" יש לנו את הבגדים הכי מטריפים במחירים הכי נוחים לכיס!
    סגור