השוק

בעקבות הלחץ: שר האוצר הבריטי יקדים את פרסום תוכניתו הכלכלית

הקנצלר קוואסי קוארטנג הקדים את המועד בו יודיע על התוכנית הפיסקלית החדשה שלו ויפרסם תחזיות כלכליות, בעקבות אי נוחות משמעותי בקרב חברי פרלמנט

מערכת ice | 
משכורות בבריטניה (צילום freepik, pexels)
ממשלת בריטניה הייתה תחת לחץ לפרסם תחזיות של המשרד לאחריות תקציבית המתארות את ההשפעה של ההתערבות הפיננסית הגדולה של הקנצלרית שהוכרזה בתקציב של החודש שעבר.
בכתב ליו"ר הוועדה הנבחרת של האוצר, מל סטרייד, ביום שני, אישר קוארטנג כי יקדים את התאריך מ-23 בנובמבר ל-31 באוקטובר לאחר לחץ גובר לפרסם ניתוח עצמאי של תוכניותיו. "כתבתי בעבר כדי להודיעכם כי תחזית כלכלית ופיסקלית תתפרסם לצד התוכנית הפיסקלית לטווח בינוני ב-23 בנובמבר. החלטתי להקדים מועד זה ל-31 באוקטובר", כתב.
"תחזית זו, בנוסף לתחזית שתוזמן באביב, תמלא חובה זו של המשרד לאחריות תקציבית להפיק לפחות שתי תחזיות כספיות בשנה, כמתחייב בחקיקה". קוארטנג אמר כי הניתוח יתפרסם לצד צעדים חדשים להביא לשליטה על הכספים הציבוריים, בעקבות התקציב הגדול שלו להפחתת המסים שהוכרז בחודש שעבר.

אבל הוא אמר שהתחזיות יתבססו על תוכניותיו לטווח ארוך יותר, ואישר שתחזיות ראשוניות שיוצגו כשנכנס לתפקידו לא יהיו זמינות לבדיקה. "עם הגעתי לתפקיד, קיבלתי ניתוח ראשוני מהתחזית, אך מאז פרסמתי הודעות מדיניות משמעותיות הכוללת את תוכנית הצמיחה", כתב.
"חשוב שתחזית תכלול הערכה מלאה וסופית של השפעת צעדי המדיניות על הכלכלה והכספים הציבוריים, וככזו, לא יהיה זה ראוי לפרסם את הניתוח הראשוני שהוא סיפק".
סטרייד אמר שהוא מברך על ההחלטה שעליה "לחץ כל כך קשה" ואמר שהפרטים יהיו "קריטיים למיליוני מחזיקי משכנתאות" שיכולים לראות את המחירים עולים כתוצאה מהתערבות הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה