השוק

הכנס השנתי של קרן המטבע: זה האיום שבפתח

על רקע של אובדן אפשרי על סך של כ-4 טריליון דולר בתפוקה הכלכלית הגלובלית נפתח כנס המטבע הבינלאומי אמש (שני) בניהולה של יו"ר קרן המטבע הבינלאומי, קריסטלינה גאורגייבה. על פרק נושאים כמו: תחזית הצמיחה העולמית, המלחמה באוקראינה ומשבר האקלים
מערכת ice | 
קריסטלינה גאורגייבה (צילום ויקיפדיה)
בעוד שאתמול (שני) חגגו בישראל את חג הסוכות, הכנס השנתי של קרן המטבע הבינלאומי נפתח. בפעם הראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה הפעם מדובר בהתכנסות פיזית. הכנס נפתח כשברקע האיום של אובדן אפשרי של 4 טריליון דולר בתפוקה הכלכלית הגלובלית.
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, קריסטלינה גאורגייבה, עומדת בראש הכנס, בו לוקחים חלק בנקאים מרכזיים, שרי אוצר ובכירים אחרים מתוך מטרה לדון בהשפעת האינפלציה המשתוללת, ההידוק האגרסיבי במדיניות המוניטרית, גידול החוב העולמי והמלחמה הגדולה באירופה מאז מלחמת העולם השנייה – על הכלכלה העולמית.

"השאלה הגדולה בכנס היא 'מה אנחנו הולכים לעשות מבחינת התגובה המוסדית, מעבר להמשך העסקים כרגיל'", אמר בשבוע שעבר מסעוד אחמד, נשיא המרכז לפיתוח גלובלי בוושינגטון בהתייחסו כי ישנם מספר נושאים בהם יש לטפל.
בין הנושאים על הפרק ישנם:
תחזית הצמיחה העולמית – קרן המטבע הבינלאומית תפרסם היום את תחזית הצמיחה העולמית. ייתכן כי עדכון הצמיחה לשנת 2023 יעמוד על 2.9% בלבד.
אוקראינה – השפעת פלישתה של רוסיה על אוקראינה ממשיכה להשפיע על הכלכלית העולמית הן בעקבות תפוקת התבואה הדלה והן בעקבות משבר האנרגיה.
מחירי המזון – ערוץ חדש של מימון כספי חירום, שיפעל במשך שנה, אושר על ידי מועצת המנהלים של קרן המטבע למדינות שבהן מאזן התשלומים התערער עקב חוסר ביטחון תזונתי חריף.
בריטניה – פגיעותה של כלכלת בריטניה על הפרק כאשר תוכניתה הכלכלית של ראשת הממשלה ליז טראס כבר ספגה ביקורת מצד קרן המטבע הבינלאומית.
אקלים – משבר האקלים הולך ומחמיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה