השוק

חור של 4 טריליון דולר בתחזית הכלכלית העולמית

ראשי הכספים העולמיים מתכנסים בוושינגטון בימים הקרובים, כשהאזהרה מפני הפסד אפשרי של 4 טריליון דולר בתפוקה הכלכלית בעולם מצלצלת באוזנם

מערכת ice |  1
המדינה שגרמה לנזק הכלכלי הגדול ביותר (צילום shutterstock, pixabay)
4 טריליון דולר - זה החור שנצפה בתחזית הצמיחה עד שנת 2026, שראש קרן המטבע הבינלאומית קריסטלינה ג'ורג'יבה זיהתה בשבוע שעבר. היא תורגש כאשר בנקאים מרכזיים, שרי אוצר ואחרים יתמודדו עם הנפילה על הכלכלה העולמית של אינפלציה משתוללת, הידוק מדיניות מוניטרית אגרסיבי, עליית החוב ומלחמת הקרקע הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.
זה שהפגישות השנתיות של קרן המטבע והבנק העולמי יהיו באופן מלא בפעם הראשונה מאז התפרצות קוביד-19 בתחילת 2020, ויראו התקדמות בהבאת המגפה לעקיבה, תהיה נוחה מוגבלת בהתחשב בכאבי ראש אחרים. המפגש הנוכחי של משברים כלכליים, אקלים ומשברים ביטחוניים הופך אותו לא דומה לשום דבר שקובעי מדיניות גלובליים ראו מאז 1945.
 
להלן מבט מהיר על כמה נושאים שפקידים יתמודדו איתם: תחזית כלכלית עולמית: קרן המטבע הבינלאומית מפרסמת זאת ביום שלישי. ג'ורג'יבה אמר בשבוע שעבר שתחזית הצמיחה העולמית של 2.9% לשנת 2023 תופחת.
אוקראינה: המדינה שכוחותיו של ולדימיר פוטין פלשו אליה בפברואר יישארו במוקד, מההשפעה של קציר תבואה מדולדל ועד לסחיטת הגז של רוסיה על אירופה. מועצת המנהלים של קרן המטבע אישרה ביום שישי הלוואה של 1.3 מיליארד דולר לאוקראינה, ההלוואה הראשונה שלה לאומה מאז תחילת מרץ.
מחירי מזון: דירקטוריון קרן המטבע הבינלאומית אישרה בחודש שעבר "חלון הלם מזון" חדש למימון חירום כדי לסייע למדינות שנפגעו מהעלייה בעלויות החקלאות. אקלים: משבר האקלים רק מחמיר, כפי שהוכח לאחרונה על ידי אסונות מהצפות בפקיסטן ועד להוריקן שפגע בפורטו ריקו ובפלורידה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בטוחים במספר ? רק 4 מיליארד או אולי 4י אלף מליארד ? (ל"ת)
    דני ב 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור