השוק

מנכ"ל החודש: דניאל ספיר מחזיר את סלקום לקדמת הבמה

ספיר מצליח לנווט את ספינת הענק של סלקום בתנאים לא פשוטים של שוק עם מאפיינים קניבליים ובעל בית שרוצה למכור אותה; דניאל ספיר הוא מנכ"ל חודש אוגוסט של ice
ניצן כהן |  4
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום ויקיפדיה, unsplash)
מנכ"ל סלקום דניאל ספיר נכנס לתפקיד בתחילת השנה, עם הרבה מרץ והעיר את חברת הסלולר המנומנמת, הגדיל את מצבת הלקוחות ובסך הכל הראה שהוא יכול לנהל חברה בסדר גודל כזה, בשוק שנמצא בתחרות עם מאפייניים קניבליים ועם בעל בית שרוצה למכור אותה. כאן ועכשיו.
בפני ספיר עומדות מספר משימות שכל אחת בפני עצמה מאתגרת אבל צירוף של כולן ביחד, הופכות אותן לקשות מאד. מנכ"ל חודש אוגוסט של אתר ice הוא דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום. 

המשימות של ספיר כוללות את השבחת החברה כי הבעלים רוצים למכור. במקביל עליו לא להיכנס למצב של FIRE SELL אלא להפוך אותה לאטרקטיבית לרוכש וכן הלאה. והמתחרים? הם לא מסתכלים מהצד, גם הם במשחק וחזק מאוד.
ככה למשל בתחום הצומח של חיבור מנויים לאינטרנט בסיבים נכנסה סלקום למשחק מעט אחרי פרטנר ששטפה את השוק. אבל סלקום לאט לאט מדביקה את הקצב ולפי דו"חות הרבעון השני של השנה יש לה כבר 162 אלף מנויים לאחר שבתום הרבעון הראשון היו לה 150 אלף מנויי אינטרנט בסיבים.
 
תחום הטלוויזיה של סלקום הוא תחום מוזר מעט. מחד, העולם משתנה במהירות והאלטרנטיבה כבר לא בחירה בין הוט, yes, סלקום טיוי ופרטנר טיוי. אלא יש סטרימרים, טלוויזיות חכמות ואפליקציות ושירותים מאלפים של טלוויזיה ולכן ספיר צריך למצוא את דרך המלך, מה לעזאזל עושים עם זרוע שהושקעו בה לא מעט משאבים והיא מדממת כסף החוצה. אבל בינתיים ספיר שם, ומספר מנויי הטלוויזיה של סלקום עלה ל-255 אלף.
והנה אנחנו מגיעים לשורת המחץ והיא שירותי הסלולר שהם, הם העסק המרכזי של חברה כמו סלקום. ספיר אמור לייצר סוף סוף סינרגיה בין גולן טלקום לסלקום ולהחליט על זהות המותג של גולן ואיך הוא הולך לדור בכפיפה אחת עם מותג האם "סלקום".
אבל גם כאן ספיר הצליח לספק את הסחורה ומספר מנויי הסלולר של סלקום גדל בתום הרבעון השני של השנה ל-3.346 מיליון לעומת 3.3 מיליון בתום הרבעון הראשון של השנה.
המניה אגב, מאז תחילת השנה אמנם עלתה בקצת יותר מ-4%, אבל עד השבוע שעבר הייתה בראלי של 28%. בסך הכל לא רע בהתחשב במה שקורה בשווקים בתקופה הזו וכשברקע בעל הבית רוצה למכור, מה שלוחץ את המניה בלי קשר לכלום.
אם כן, דניאל ספיר, הוא מנכ"ל החודש שלנו שמנהל חברה לא פשוטה, בתנאים לא פשוטים ובסך הכל עושה את זה לא רע בכלל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מלך
    שי 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דניאל יודע להביא תוצאות, נשמה ענקית, העובדים זכו, הארגון בריא
    סגור
  • 3.
    העלה את מחירי הסלולר
    יששכר 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הרבה אלטרנטיבות זולות
    סגור
  • 2.
    הכל שאריות מהשינוי של אבי גבאי הכניס לחברה (ל"ת)
    עובד סלקום 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    דניאל ספיר
    אילן בלום 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יותר משהוא מנכל נהדר הוא בעיניי בן אדם וזה שילוב מעולה לא כדאי לבעלים למכור כי דניאל ישיא להם ערך רב בהישארותו על כס המנכ"ל
    סגור