השוק

הלת'י הישראלית מחזירה את הייצור לארץ, אבל מפטרת עובדים

חברת פיתוח הבדיקות הבריאותיות הביתיות בת הכמעט עשור תפטר כ-20 מעובדיה בישראל כחלק ממהלך למיקוד מחדש לאחר שקיבלה אישור למכשיר שהופך כל סמארטפון למכשיר ניתוח בדיקות שתן
יאיר מור | 
פיטורים (צילום shutterstock)
חלוצת בדיקות הבריאות הביתיות הישראלית Healthy.io מפטרת כ-20 עובדים מהצוות הישראלי שלה. זהו מהלך הפיטורים הראשון בשנות קיומה של החברה, שקמה לפני כמעט עשור וגייסה כ-90 מיליון דולר בשלושה סבבים. לפני המהלך הועסקו בה כ-320 עובדים, מהם כ-180 בישראל והשאר בבריטניה, שם היא הכפילה השנה את מספר העובדים, ובארה"ב שבה הצטרפו לשורותיה לאחרונה 70 עובדים חדשים. המפוטרים מהווים מעט יותר מ-10% מהצוות הישראלי של החברה וכ-6% מכלל כוח העבודה שלה.
הפיטורים מגיעים כחודשיים לאחר שמנהל התרופות הפדרלי של ארה"ב (FDA) אישר לשימוש את ערכת בדיקות השתן של החברה, המאפשרת לרכוש ולחבר לכל סמארטפון ציוד שמאפשר לאפליקציה שלה לנתח דגימות שתן כדי לנתח באמצעותן האם המשתמש מפתח מחלת כליות כלשהיא. מדובר באישור הראשון מסוגו שמעניק המנהל, לאחר שבעבר כבר הפך אותה לראשונה שקיבלה אישור לביצוע ניתוח ויזואלי של פצעים באמצעות מצלמת הסמארטפון. עם זאת, האישור הנוכחי הותנה בתיווך של איש מקצוע, ולא שימוש חופשי לחלוטין.
כחלק מהמיקוד באישור הזה, תעביר החברה את מוקד פעילות השיווק והיח"צ לארה"ב, במקביל להחזרת פעילות הייצור מסין לישראל, במפעל IPU תעשיות בקריית גת.
החברה מסרה לדה-מרקר כי "לפני כחודשיים, טכנולוגיית הליבה ומוצר הדגל של החברה קיבלו אישור מה-FDA, אשר סולל את הדרך לזיהוי מוקדם של כשל כלייתי עבור 75 מיליון אמריקאים בסיכון. האישור, לצד שינויים בסביבת המאקרו המשפיעים בין היתר על שרשראות אספקה, מחייבים את החברה לבצע התאמות מבניות, על מנת להבטיח שירות בקנה מידה נרחב ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. לכן, בעתיד הקרוב, החברה תמקד את מירב המאמצים והמשאבים בפעילות בארה"ב, וכפועל יוצא תצמצם חלק ממשאבי הפיתוח ממשפחות מוצרים אחרות". היא ציינה כי "החברה תלווה ותסייע לעובדים שיעזבו במציאת ההזדמנות הבאה שלהם, ותחל את תקופת ההתראה שלהם רק לאחר החגים, על מנת לאפשר להם מעבר כמה שיותר חלק".
יהונתן אדירי, מייסד ומנכ"ל הלת'י, הוסיף כי "במהלך העשור החברה התמודדה עם שינויים משמעותיים בסביבת הפעילות – משבר הקורונה במערכות הבריאות, שינויים מהותיים במתווה הרגולטורי ועוד. החברה צלחה את האתגרים תודות לתרבות ארגונית שמרנית שמתאפיינת בחשיבה לטווח הארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה