השוק

לידר שוקי הון: עד לתחילת השנה - הריבית בארה"ב 4.25%

הכלכלן יונתן כץ, מבכירי וותיקי הכלכלנים בשוק ההון, מעריך שלאור ההתפתחות האינפלציונית בארה"ב, הפדרל ריזרב ישמור על קצב העלאות ריבית גבוה כשבתחילת השנה הריבית בארה"ב תעמוד כבר על 4.25%
ניצן כהן |  3
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
"האינפלציה בארה״ב הפתיעה חזק כלפי מעלה באוגוסט כאשר אינפלציה הליבה עלתה ב- 0.6% וב 6.3% שנה אחורה (האצה מ 5.9%). מחירי השכירות עלו ב 0.7% (6.2% שנה אחורה!). האצה לא צפויה באינפלציה מבטיחה העלאת ריבית הפד בשיעור של 0.75% בשבוע הבא והמשך העלאת ריבית ל- 4.25% לפחות בתחילת 2023.
"בנק ישראל נוטה להיות מאד מושפע ממדיניות הפד אך נמתין לראות את האינפלציה אצלנו היום חמישי. ברור שנתון שלילי זה תומך בעליית תשואות וירידות בשווקי המניות, ולכן גם בפיחות בשקל" אומר בתגובה ראשונה הכלכלן הבכיר יונתן כץ מלידר שוקי הון.

כלכלן השווקים בבנק מזרחי טפחות, יוני פנינג, אומר כי "מדובר בירידה החודשית השנייה ברציפות באינפלציה השנתית בארה"ב. עם זאת, הציפיות בשוק היו להתמתנות גדולה יותר, לנוכח ירידה מחירי הסחורות, והדלקים בראשם, ולנוכח התחזקות הדולר. התמשכות מגמות אלה, חלחול השפעות הצמצום המוניטרי, ושחיקת השכר הריאלי בארה"ב צפויים לספק רוח פנים לאינפלציה גם בהמשך. מנגד, הנתון הגבוה מהצפוי יגדיל את החשש מהתבססות האינפלציה.
"בשבועות האחרונים, הפד הציג עמדה נדירה ממש באחידותה, בין חברי מועצת המנהלים של הבנק, להמשך יישום תהליך לצמצום מוניטארי. בהקשר זה, הנתון הגבוה יחסית צפוי לאפשר את המשך צמצום המדיניות המוניטרית בארה"ב, כדי לעצור את התהליך האינפלציוני.
"נוכח שוק העבודה המקומי ההדוק, תגובת בנק ישראל לעליית האינפלציה הייתה דומה עד כה לזו של הפד. במובן זה, נצפה כי גם בנק ישראל יאמץ נקודת מבט רחבה יותר, לְהתמתנות באינפלציה המקומית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אנשים מעדיפים לגור בדירה,ולא ברחוב (ל"ת)
    אנשים מעדיפים ל 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי שימכור יפסיד
    מי שימכור יפסיד 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו תמיד
    סגור
  • פסיכולוגיה בגרוש
    אור בקצה המנהרה 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהפוך הוא: זה הזמן לקנות בתקווה שהנתונים הבאים יעידו על התקררות האינפלציה.. אמין באמת סיבה לעליית מחירים (למעט תוצאות מלחמת רוסיה אוקראינה)
    סגור