השוק

האחים חג'ג' לא יקבלו את בז"ן? ההסכם מעורר התנגדות

העברת השליטה של בז"ן מנוגדת לכאורה להחלטת הממשלה של לפיד והשאלה היא האם היועמ"שית תתערב, אלעד הוכמן, מנכ"ל מגמה ירוקה: "לא יעלה על הדעת שרה"מ יאיר לפיד, שחתם רק במארס על המתווה לסגירת התעשייה המזהמת במפרץ חיפה, יפעל בניגוד להחלטת הממשלה שלו"
מערכת ice | 
ארובות בז"ן בחיפה (צילום פלאש 90/ מאיר ועקנין)
שרת האנרגיה קארין אלהרר ושר האוצר אביגדור ליברמן אישרו היום (ראשון) את השתלטות המפעלים הפטרוכימיים על בז"ן תוך תספורת של מיליארד שקל מכספי הציבור. לצד הסדר החוב, המשמעות של העברת השליטה לפטרוכימיים על חשבון ההצעה של קבוצת הנדל"ן חג'ג', פוגעת בהיתכנות יישום החלטת הממשלה לסגירת התעשייה המזהמת במפרץ חיפה שהתקבלה רק בחודש מארס האחרון.
האישור הסופי של מהלך ההשתלטות עובר כעת לידי ראש הממשלה יאיר לפיד, שרק לפני חצי שנה הוביל את המתווה לפינוי מפרץ חיפה. בעקבות לחץ שהפעיל הארגון מגמה ירוקה ביחד עם שותפים מהקואליציה להבראת מפרץ חיפה, הפיץ משרד רה"מ הודעה כי הממשלה תמשיך לפעול להפסקת פעילות התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה בתוך עשור ללא קשר לזהות בעלי השליטה של בז"ן.

מנכ"ל מגמה ירוקה, אלעד הוכמן: "אנחנו מברכים על ההודעה של לפיד כי לא יכריע בנושא לפני הכרעת בית המשפט בנוגע להסדר החוב, וכי הוא מחויב ליישום החלטת הממשלה שהוא עצמו קידם להפסקת הפעילות הפטרוכימית במפרץ חיפה בתוך עשור".
עוד הוסיף: "עם זאת, אנחנו מזכירים כי הפטרוכימיים היא חברה חדלת פירעון שמרעילה במשך שנים את תושבי מפרץ חיפה. אסור שראש הממשלה יאיר לפיד יספק במו ידיו היתר שליטה לפטרוכימיים. זה יהיה אבסורד. אישור כזה מרוקן מתוכן את החלטת הממשלה ואת ההבטחות של ראש הממשלה בנושא מפרץ חיפה. אנחנו נפנה ליועמ"שית שתבדוק את סמכות הממשלה לאשר מהלך עם השלכות מרחיקות לכת וארוכות טווח, שחותרות תחת החלטת הממשלה מלפני חצי שנה, ועוד בתקופת בחירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה