השוק

עובדת יהודייה בגוגל מתפטרת בגלל שנאת ישראל

אריאל קורן, שעבדה בגוגל יותר מ-7 שנים, הכריזה כי היא אינה מסוגלת לעמוד יותר בלחץ שהחברה מפעילה עליה, לטענתה, משום שהיא מעזה להשמיע את קולה ה"יהודי" נגד עצם קיומה של מדינת ישראל
יאיר מור |  6
סונדאר פיצ'אי מנכ"ל חברת גוגל (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
נפרדת לשלום: אריאל קורן, מנהלת שיווק מוצר בחטיבת החינוך של גוגל, שנחשבה לאחת ממובילות המחאה הפנימית בחברה נגד השתתפותה ב"פרויקט נימבוס", הודיעה אתמול (שלישי) כי היא מתפטרת מהחברה, בשל מה שהגדירה כ"נקמנות, סביבה עוינת ופעולות בלתי חוקיות מצד החברה".
קורן, שכפי שאפשר לנחש משמה היא יהודייה, פעילה מאוד בשנים האחרונות נגד כל מה שעשוי להתפרש כרגישות של גוגל ליהודים. היא נוהגת להילחם באופן קבוע וקולני נגד Jewglers, ארגון העובדים היהודים בגוגל, ולמחות על כל מילה שיוצאת מטעמו. כך, למשל, בקיץ 2020, בזמן שערים שלמות בארה"ב עלו באש בהתפרעויות המוניות שתורצו כמחאות על הריגתו של הפושע השחור ג'ורג' פלויד על ידי שוטר לבן, היא לא מצאה דבר טוב יותר לעשות מאשר להוביל מחאת עובדים על כך שהנהלת גוגל העזה להיענות לבקשתם של ה-Jewglers להתנצל על תרומה שניתנה לרשת "ארגונים שחורים", שכללו מסיבות כאלו ואחרות גם ארגונים אנטישמיים, ולנסות לאזן את המשוואה על ידי תרומה ל"ארגונים לא-שחורים" - כלומר כאלה שתומכים, לא עלינו, ביהודים ובישראל.
בשנה האחרונה, כאמור, התרכזה קורן במחאה נגד השתתפותה של גוגל ב"פרויקט נימבוס" לאספקת שירותי ענן לממשלת ישראל, לאחר שזכתה במרכז בגובה 1.2 מיליארד דולר יחד עם אמזון. לטענתה, בנובמבר 2021 הודיעו לה המממונים עליה כי היא מועברת למשרדי החברה בסאו-פאולו, ואם היא לא תרצה לעבור - היא תיאלץ לעזוב. לטענתה, באותה תקופה כל עובדי גוגל בברזיל עבדו מהבית, כך שהיה ברור שהמטרה היתה להרחיק אותה מעובדים אחרים או להראות לה את הדרך החוצה. קורן העלתה עצומה נגד העברתה לברזיל, שפורסמה באתר הארגון היהודי האנטי-ישראלי "קול יהודי לשלום", בתמיכת ה-BDS (באמת. הארגון חתום על העצומה בגדול), "אם לא עכשיו" וארגונים שונאי ישראל נוספים. כמעט 26,000 איש חתמו עליה.
אך כאמור, זה לא עזר לה. אתמול, ברשומה ארוכה בפלטפורמת הבלוגים מדיום, היא הודיעה על עזיבתה והאשימה את גוגל באפליה נגד נשים, שחורים, להטב"קים וכל מיעוט אחר שאינו יהודי. היא אף הודתה במפורש כי מטרתה, ומטרת עובדי גוגל שתמכו בה, היא להתנגד לעצם קיומה של "מדינת לאום יהודית על אדמות פלסטין ההיסטורית".
דוברות גוגל מסרה בתגובה לאתר הרג'יסטר כי "אנו אוסרים על נקמנות במקום העבודה ומשתפים בציבור את המדיניות הברורה מאוד שלנו. חקרנו לעומק את טענתה של העובדת, כפי שאנו עושים בכל פעם שמועלות דאגות, וכפי שהצהרנו במשך חודשים רבים, החקירה שלנו מצאה שלא היתה כאן כל מעשה נקם. גם סוכנות ממשלתית דחתה את הטענות לאחר שהעובדת הגישה תלונה לפיה היא סבלה מפעולת תגמול. אנו גאים בבחירה ב-Google Cloud על ידי ממשלת ישראל לספק שירותי ענן ציבוריים על מנת לסייע לשינוי דיגיטלי של המדינה. הפרויקט כולל הפיכה של פלטפורמת Google Cloud לזמינה לסוכנויות ממשלתיות למטרות יומיומיות כגון כלכלה, בריאות, תחבורה וחינוך, אך הוא אינו מכוון למטרות רגישות או סמויות מאוד".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    יהודיה
    שמ 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כשרה ומן הסתם לא כשירה נפשית ושכליתזקוקה לאישפוז כמו לא מעט יהןדים ישראלחם מהבראנז'ה שלה.
    סגור
  • 5.
    שלום ולא להתראות
    ישראל 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שונאיך ומחריבייך ממך ייצאו לא יעזור לה שתעבור לגור באירן שם מקומה
    סגור
  • 4.
    סטוקהולם סינדרום בעידן BDS
    סנקה הרומאי 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היהודים מצטיינים בשכל ובחוסר אחדות. נאמר על ידי סנקה ברומי לפני 2000 שנה
    סגור
  • 3.
    עם ישראל
    למל"מ 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תמיד היו לנו את הפרעושים האלה שניסו ללקק לפריץ מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו אשה קטנה ששונאת את עצמה לכי לגור בעזה או בסוריה הנאה לך והנאה לעולם שם מקומך
    סגור
  • 2.
    ימח שמה וזכרה של גברת ה'יודנראט' הזאת (ל"ת)
    ברוך הגבר 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 1.
    לכי ואל תחזרי! אפאת כל כך שונאת יהודים, אל תהיי יהודית!
    אלמוני 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יש דבר כזה המרת דת, אם לא ידעת!
    סגור