השוק

"עשרה חורפים נוראיים"; נבואת הזעם של המנהיגה האירופית

שרת האנרגיה של בלגיה קראה למדינות האיחוד לפעול למען קביעת מכסה לתעריפי האנרגיה שממשיכים לנסוק בעקבות המלחמה באוקראינה. "אם לא נפעל עכשיו - מצפים לנו 5-10 חורפים מזעזעים"
מערכת ice | 
בניין האיחוד האירופי בבריסל (צילום dimitrisvetsikas1969 / Pixabay)
שרת האנרגיה של בלגיה, טין ואן דר סטרטן, קראה היום (שני) לכל מדינות האיחוד להחיל מכסה אחידה על תעריף החשמל באירופה. "עלינו לפעול עכשיו להקפאת המחירים", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "אם לא נעשה דבר - מצפים לנו 5-10 חורפים מזעזעים". השרה טוענת שהגבלת המחיר יכולה להוזיל את חשבונות האנרגיה ב-770 יורו למשק בית.
המלחמה באוקראינה והסנקציות שהושתו על רוסיה הובילו לזינוק במחירי הגז והאנרגיה ביבשת - שנשענת על רוסיה עבור 40% מצריכת הגז שלה. נכון להיום, תמחור החשמל באיחוד האירופי נגזר ממחיר הגז ולפי ואן דר סטרטן לשיטת תמחור זו אין הצדקה יותר במצב הנוכחי. "שוק האנרגיה נכשל והוא זקוק לרפורמה דחופה" הוסיפה השרה.
 
גם קנצלר אוסטריה, קארל ניהאמר, קרא השבוע להגבלת מחירי האנרגיה באיחוד: "עלינו לשים סוף לשיגעון הזה, והדרך היחידה היא פתרון כלל־אירופי", מסר הקנצלר ביום ראשון. "השוק הזה לא יווסת את עצמו בצורתו הנוכחית - אני קורא לכל 27 המדינות החברות באיחוד לפעול לבלימת עליית המחירים באופן מיידי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה