השוק

שביתה בנמל: נזקים מוערכים בגובה 4.7 מיליארד דולר

1,900 חברים באיגוד העובדים בנמל המכולות הגדול ביותר בבריטניה שובתים מזה שמונה ימים מכיוון שהמו"מ לגבי השכר שלהם כשל. הנזקים מוערכים במיליארדי שקלים

מערכת ice |  1
מכולות ביצים נמל אשדוד (צילום פבל טולצ'ינסקי)
נמל המכולות הגדול ביותר בבריטניה, Felixstowe, נמצא בקיפאון לאחר ש-1,900 חברים באיגוד העובדים Unite פתחו בשביתה לפני שמונה ימים בגלל משא ומתן כושל על שכרם. הערך הכולל של המכולות שהושפעו מהשביתה הוערך בכ-4.7 מיליארד דולר ע"י משרד של כלכלני תחבורה בריטי.
מאיגוד העובדים נמסר כי חבריה דחו את הצעת השכר שניתנה להם על ידי חברת הרציף והרכבת Felixstowe - עלייה ממוצעת של 8%, משום שהשכר שהוצע נמוך משיעור האינפלציה.

באתר האינטרנט של הנמל מסרה חברת ההשקעות  CK Hutchison Holdin Ltd, בעליה של הנמל, כי היא מאוכזבת מכך שהעובדים בחרו לא להגיע לעבודה וכינתה את הצעתה להעלאת שכר של 8% בממוצע הוגנת.
לדברי שרון גרהאם, המזכירה הכללית של איגוד העובדים, בעליה של הנמל העדיפו את רווחי בעלי המניות על פני רווחת העובדים והוסיפה כי הם היו יכולים לתת לעובדי הנמל העלאה הוגנת בשכר, אבל ברור שהם העדיפו לספק רווחים ודיבידנדים של מיליוני לירה שטרלינג במקום זאת. אומנם חברת ההשקעות רשמה עלייה של 75% ברווחים לשנת 2021, אך במחצית הראשונה של 2022, רווחי החברה ירדו בגלל היקפים נמוכים יותר של מטעני יצוא וייבוא שטופלו בנמל הונג קונג.
על פי חברת Project44 העומס הצפוי בגלל השביתה בין היתר בגלל עלייה במספר הפלגות שבוטלו ויבוטלו יהיו השלכות מרחיקות לכת לא רק על הפעילות הימית באזור אלא ברחבי אירופה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ...אל תדאגנה ...שרת התחבורה תפתור את בעיות הנמלות ... (ל"ת)
    אזרח נאיבי 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור