השוק

והנה זה קורה: מדרוג מורידה את הדירוג של "גיבוי"

ל"גיבוי" יש שתי סדרות אג"ח בהיקף כולל של יותר מ-137 מיליון שקל; הסדרות נסחרות בשווי כולל של כ-94 מיליון שקל מה שמשקף את המצב הבעייתי של החברה; כעת, ולאחר החשיפות הקשות סביב התנהלות החברה, מורידה מדרוג את הדירוג לחברה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום pexel)
מה לא נכתב על פרשת "גיבוי" ו"יונט" ומה שברור לכולם: הסיפור עוד רק בראשיתו. עד שנבין בדיוק מה קרה בסניפי הצפון של שתי החברות לאשראי חוץ בנקאי, ועד שנבין מה עושות החברות הללו כדי להחזיר את הכסף לקופה, נראה שהמצב רק הולך ומידרדר.
חברת דירוג האשראי, מדרוג, משקפת היום את מה שידוע לכולם כבר יותר מחודש. יש בעיה עם החברות הללו ומכאן שיש בעיה עם האג"ח של "גיבוי" ומכאן לא נותר אלא להוריד את הדירוג של שתי הסדרות של גיבוי מ- Baa1.il ל- Ba1.il ומותירה את הדירוג תחת בחינה (Credit Review) עם השלכות שליליות. 
"הורדת הדירוג משקפת את הערכתנו, בתרחיש הבסיס להרעה משמעותית באיכות הנכסים של החברה וזאת לאור התנהלות לקויה של ניהול הסיכונים, כפי שבא לידי ביטוי, בין היתר, בעסקאות אשראי שבוצעו בסניף הצפון וכן לאירועים נוספים בסניף הצפון כפי שעולה מדוח הבודק החיצוני.
"להערכתנו, קיים חשש להפרה צפויה באמות מידה פיננסיות מול המממנים השונים באופן המגדיל את הסבירות לכשל פירעון. בנוסף, הורדת הדירוג משקפת שחיקה משמעותית בפרופיל הנזילות, נגישות למקורות מימון והגמישות הפיננסית, אשר באה לידי ביטוי בהיעדר מסגרות אשראי פנויות נוספות לניצול מול המערכת הבנקאית, במידה המעלה את המאפיינים הספקולטיביים בפרופיל סיכון האשראי של החברה ואת הסבירות לכשל פרעון. 
"מידרוג מותירה את הדירוג בבחינת דירוג עם השלכות שליליות לאור אי וודאות בדבר היקף החובות הבעייתיים, חשש לאי עמידה באמות מידה פיננסיות ובהתאם יכולת הסדרת אי עמידה באמות מידה פיננסיות מול הגופים הממנים, יכולת מחזור החוב והשלכות נוספות אשר עלולות להשפיע על יכולת החזר החוב" מסיימים במדרוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה