השוק

חברת תוספי התזונה הישראלית מציגה הכנסות שיא

חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022, המשקפות צמיחה בפעילותה העסקית ושיפור ברווחיות
מערכת ice | 
טופ גאם (צילום טופ גאם)
חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022, המשקפות צמיחה בפעילותה העסקית ושיפור ברווחיות.
ההכנסות ממכירות במחצית הראשונה לשנת 2022 עלו בכ-46% לכ-22 מיליון דולר, בהשוואה לכ-15 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-46% לכ-11 מיליון דולר, לעומת כ-7.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחום תוספי התזונה רשם צמיחה של כ-133%, כאשר החברה צופה המשך צמיחה מואצת במהלך השנה כתוצאה מגידול בהזמנות מלקוחות קיימים, לצד התחלת הזמנות מלקוחות חדשים והיקף פיתוח משמעותי של מוצרי Tailor Made ללקוחות האסטרטגיים. 
במגזר תוספי התזונה רשמה החברה גידול של מעל 133% בהכנסות ממכירות במחצית הראשונה של השנה שהסתכמו בכ-11.0 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות של סוכריות הגומי ה- Gummiceuticals  proprietary של החברה גדלו בכפי 4.5 על רקע אספקה ללקוחות אסטרטגיים וחתימה על הסכמי אספקה, פיתוח ואיכות עם לקוחות מהותיים. 
במגזר פעילות הממתקים ואחר רשמה החברה במחצית הראשונה לשנת 2022 צמיחה של כ-5.5% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-10.8 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה במגזר זה קטנה בשל בעיות שרשרת אספקה שהשפיעו על מלאי זמין, שמנעו את מימוש פוטנציאל המכירות. החברה צופה שהמכירות בתחום הממתקים, ביחס לתקופות קודמות, יתמתנו במהלך החודשים הקרובים. עוד צופה החברה כי המשך הצמיחה יביא ליתרון לגודל, שאמור לבוא לידי ביטוי בשיפור הרווחיות של מוצרי החברה, בעיקר בתחום תוספי התזונה.
הרווח הגולמי במחצית עלה בכ-55% לכ-7.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השני עלה בכ-59% לכ-4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי במחצית עלה בכ-112% לכ-2.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני עלה בכ-138% לכ-1.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-597 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA במחצית עלה בכ-42% לכ-3.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני עלה בכ-38% לכ-1.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA (Non-GAAP) עלה במחצית בכ-42% לכ-3.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA (Non-GAAP) עלה ברבעון בכ-40% לכ-1.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
נכון למועד פרסום הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-6.8 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של 2.8 מיליון דולר בסמוך ל-30 ביוני 2021. שנת 2021. בנוסף, החברה דיווחה כי 80% מהלקוחות האסטרטגיים, שהעבודה איתם החלה בשנת 2021, כבר ביצעו הזמנות חוזרות של המוצרים שהזמינו, ועבור מרביתם מפתחת החברה מוצרים נוספים, ומחציתם כבר הזמינו מוצרים חדשים נוספים.
 
במהלך הרבעון השני, התחילה החברה בהפעלתו של קו אריזת בקבוקים מתקדם, וחיזקה את שירותי ביקבוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, כמקור נוסף להגדלת היקף ההכנסות והרווח של החברה. מרכיב הביקבוק מהווה בממוצע כשליש ממחיר המוצר הסופי. בכך, למעשה, משלימה החברה מתן מענה מקצה לקצה ללקוחותיה האסטרטגיים.
בחודש יולי האחרון אישרה רשות ההשקעות במשרד הכלכלה תכנית סיוע עבור הקמת מפעל נוסף של החברה באזור התעשייה שבשדרות. היקף המענק שתקבל החברה יעמוד על למעלה מ-19 מיליון שקלים, כאשר היקף ההשקעה הכולל המאושר עומד על למעלה מ-94 מיליון ש"ח.
התכנית צפויה להביא לקליטת 53 עובדות ועובדים חדשים (בנוסף ל- 93 העובדות והעובדים המועסקים בחברה כיום), ולהגדיל בכפי 3 את כושר הייצור של החברה, ובכך לתת מענה לתחזיות הביקושים הצפויים בשנים הקרובות ובפיתוח של מוצרים חדשים. המפעל החדש יעמוד ברגולציות מחמירות של תחום הפארמה וה-TGA, ויהיה בין המפעלים החלוצים בעולם בתחומים אלו. מדובר בחדשנות בקנה מידה עולמי אשר צפויה להקנות לחברה יתרון תחרותי משמעותי.
לדברי חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם: "גם ברבעון זה הציגה החברה צמיחה חזקה בתחום תוספי התזונה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לצד צמיחה ברווחיות הכוללת שהביאה לרווחיות הגבוהה מזו שהציגה החברה בשנת 2021 כולה. בכך מציגה החברה תוצאות משביעות רצון, שהינן פועל יוצא של המשך יישום האסטרטגיה העסקית לצד השקעה בבניית תשתית ניהולית ופיתוח יכולות תפעוליות".
שטדלר הוסיף: "החברה ממשיכה לפעול להרחבת פעילות המו"פ, תוך פיתוח מוצרים חדשניים ומבודלים, שיעניקו ללקוחותיה האסטרטגיים ערכים מוספים. במקביל פועלת החברה לבסס מערכי שיווק והפצה גלובליים, כל זאת לצד חיזוק המותג והמיצוב הבינלאומי של החברה". 
 
לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "מעבר לצמיחה הצפויה ממכירות של מוצרים קיימים, החברה צופה תמיכה בצמיחה כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים ללקוחות קיימים, לצד חתימה על הסכמי אספקה והתחלת מכירות של מוצרים חדשים ללקוחות חדשים. אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם חברות מהמובילות בעולם, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה, ויתמכו בצמיחה המהירה ובשיפור הרווחיות הצפויים בשנים הקרובות".
עוד הוסיף בר-ניר כי "לאור תחזית הביקושים, כבר החלה החברה את הקמת מפעל חדש, אשר צפוי להיבנות בסטנדרט פארמה, ואשר צפוי לשלש את יכולות היצור ולהיות תפעולי במהלך שנת 2023. את הקמת המפעל מוביל נשיא החברה מר חי חיון".
החברה, שמפעל הייצור הקיים שלה ממוקם בעיר שדרות, נמצאת בבעלות משותפת של המייסד ונשיא החברה חי חיון, רועי לוסטרניק ביחד עם קרן AP Partners שהשקיעה בחברה בשנת 2020 ב co-invest בחברה יחד עם דיסקונט קפיטל וארקין השקעות. קרן AP Partners היא קרן פרייבט אקוויטי אקטיבית שהוקמה בשנת 2018 והממוקדת בחברות קטנות ובינוניות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה בשווקים הבינלאומיים.
באוגוסט 2021 השלימה טופ גאם הנפקה ראשונית לציבור (IPO), במסגרתה גייסה כ-100 מיליון שקלים משורה של גופים מרכזיים בשוק ההון. מנכ"ל טופ-גאם הוא עמיחי בר-ניר, והיו"ר הפעיל של החברה הוא חגי שטדלר, שותף מייסד בקרן AP Partners. החברה מעסיקה למעלה מ-100 עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה