השוק

רבוע כחול נדל"ן ממשיכה לצמוח: גידול חציוני של כ-22%

רבוע נדל"ן ממשיכה במגמת החיובית תוך שהיא נהנית מגמישות פיננסית: סיימה את המחצית הראשונה של 2022 עם גידול של כ-22% ב-FFO לכדי כ-109 מיליון שקלים. ה-NOI עלה במחצית בכ-8% והסתכם בכ-166 מיליון שקלים
מערכת ice | 
דוחות (צילום freepik)
רבוע כחול נדל"ן, חברת הנדל"ן המניב מקבוצת אלון רבוע כחול של איש העסקים מוטי בן משה, ממשיכה להציג שיפור עקבי של המדדים התפעוליים ומסכמת מחצית מוצלחת נוספת  – במקביל להמשך ההתרחבות ורכישת נכסים חדשים. 
ה-NOI של רבוע כחול נדל"ן הסתכם בחציון הראשון של 2022 בסך של 166 מיליון שקל, גידול של 8% לעומת NOI בסך של כ-154 מיליון שקל בחציון הראשון של 2021. ברבעון השני של 2022 הסתכם ה-NOI לסך של כ-84 מיליון שקל, גידול של 6% לעומת ה- NOI בסך של כ-79 מיליון שקל ברבעון השני של 2021. 
ה-FFO של רבוע כחול נדל"ן בחציון הראשון של 2022 הסתכם בכ-109 מיליון שקל, גידול של 22% לעומת FFO בסך של 90 מיליון שקל בחציון המקביל של 2021. הגידול נובע בעיקר עקב השיפור ב-NOI, הכרה בהכנסה בפרויקט &east ברחוב תוצרת הארץ. ברבעון השני של 2022 הסתכם ה-FFO של החברה לסך של כ-58 מיליון שקל, גידול של כ-22% לעומת FFO בסך של 48 מיליון שקל ברבעון השני של 2021. 
נכון ליום 30 ביוני 2022, לרבוע נדל"ן 115 נכסים מניבים בשטח כולל של 438.2 אלף מ"ר ובשווי של כ-7 מיליארד ש"ח. שיעור התפוסה בנכסים המניבים של הקבוצה מגיע לכדי כ-96%. מרבית נכסי החברה ממוקמים במרכז הארץ ובאזורי ביקוש והם מושכרים בחוזים לתקופות שונות למטרות מסחר, משרדים ולוגיסטיקה. 
יו"ר דירקטוריון רבוע כחול נדל"ן ובעל השליטה בה, מוטי בן משה, מציין כי במחצית הראשונה של 2022 צמחה הרווחיות התפעולית בכל מגזרי הפעילות של החברה: ה-NOI של הנכסים המסחריים גדל במחצית לכ-81 מיליון ש"ח, ה-NOI של המשרדים צמח ל-18 מיליון ש"ח ואילו ה-NOI של נכסי הלוגיסטיקה צמח לכדי 10 מיליון ש"ח.  ה-NOI מפעילות המרכזים המסחריים של החברה - קניון TLV בת"א (100%), קניון הדר בירושלים (50%) וקריית השרון בנתניה (50%) עלה במחצית הראשונה של 2022 לכדי 52 מיליון ש"ח עם שיעור תפוסה ממוצע של 88% (על בסיס אופן חישוב התפוסה שצויין לעיל). 
יו"ר דירקטוריון החברה מציין, כי במהלך הרבעון השני קניון TLV משלים את היערכותו לפתיחת תחנות הרכבת הקלה הסמוכות (קרליבך ושדרות יהודית) ולהשלמת עבודות התשתית בכבישי האזור. "מאז רכשנו את מלוא הבעלות על הקניון נוהל במקום הליך סדור של התאמת תמהיל העסקים לצרכים ולטעמים של קהל היעד וזאת תוך תקופה לא פשוטה לתחום הקניונים בשנתיים האחרונות בה סבלנו מסגרים לא מעטים. תמהיל העסקים עובר שינוי מהותי ואנחנו מתחילים לראות את התוצאות. מתחילת הרבעון השני מינינו הנהלה חדשה לקניון  TLV – בראשות מנכ"ל הקניון אורי סמיט ובליוויו של משה רוזנבלום, יועץ הקניונים ומרכזי הסחר של החברה אשר פועלים בהתמדה בכדי לשפר את חווית הלקוח של המבקרים ב-TLV , כפי שדיווחנו הבוקר מתחילת השנה ועד למועד פרסום הדו"ח חתמה החברה על חוזים בהיקף של למעלה מ-4100 מ"ר בשכ"ד ממוצע של כ-370 ש"ח למטר, כאשר חלקם הלא מבוטל כבר מאכלסים את השטחים בקניון וחלקם נמצאים בתהליכי התאמה של השטחים החדשים, בנוסף במהלך התקופה מומשו הסכמי אופציות של 19 הסכמי שכירות בשטח כולל של כ-4000 מטר בעליה ממוצעת של 17.8% בשכ"ד, בנוסף החברה נמצאת במו"מ שונים להשכרה של שטחים נוספים בהיקף של למעלה מ-4000 מטר נוספים, חלקם עם שוכרים קיימים וחלקם בשטחים אשר נמצאים בבניה או שטחים אשר אינם מאוכלסים. הדבר ניכר בתנועת המבקרים בקניון ובפדיון למטר" מציין בן משה. 
מתחילת שנת 2022 ועד מועד פרסום הדוחות נחתמו בקניון TLV הסכמי שכירות, תוספות והארכות להסכמי השכירות ומזכרי הבנות בנוגע לשטח כולל של כ-4,160 מ"ר בשכ"ד ממוצע של כ-368 ש"ח למ"ר. בנוסף, במהלך התקופה מומשו אופציות של 19 הסכמי שכירות בשטח כולל של כ-4,000 מ"ר תוך עלייה בתקבולי שכ"ד בשיעור ממוצע של כ-17.8%. כך למשל, בחר מותג האופנה הבינלאומי RESERVED להשיק דווקא ב-TLV את אחד מארבעת סניפי הקפסולה של המותג שנחנכו בעולם כולו. המותג הבינלאומי DIOR  ירחיב עד סוף השנה בפי 3 את שטח החנות ב-TLV ויגדיל מאוד את היצע המוצרים שיציע לקהל וגם המותג אפריל השיק החודש את הקונספט החדש שלו "אפריל גלרי" בחנות גדולה פי 3 מזו שהפעיל בקניון TLV עד כה. 
במהלך הרבעון השני נפתח ב-TLV השלב הראשון של "אקסטרה מרקט" – סופרמרקט פרימיום המציע לדיירי 3,000 יחידות הדיור שמעל הקניון, עובדי המגדלים שברחובות הסמוכים והמבקרים בקניון, מוצרים טריים ממיטב יצרני הבוטיק והספקים בישראל – במחירים אטרקטיביים במיוחד. DKNY וכן חנות מותג הנעליים הבינ"ל סאם אידלמן, פתחו ב-TLV חנויות קונספט חדשות. בשבוע שעבר השיקה קבוצת סטורי ב- TLV את סטורי גארז  - חנות אאוטלט בה תשווק קבוצת סטורי את כל מותגי הפרימיום שלה במחירים מיוחדים (סטורי הינה הזכיינית של המותגים סקוצ אנד סודה, אלו יוגה, ועוד). כך גם נפתחו בימים האחרונים בקניון חנות האופנה הישראלית "אתא" וחנות המותג STOLEN. בשבועות הקרובים אמור ה- TLV להתחדש בעוד מספר לא מבוטל של חנויות כגון : BVV – ארקייד לילדים,  OLE DELI- המעדניה של השף אורן אסידו , 416 – מסעדה טבעונית ובר קוקטיילים. משאים ומתנים מתקיימים עם שמות מפתיעים מתחומי ההסעדה, הפנאי, הספורט ואפילו הרכב. 
רבוע כחול נדל"ן מדווחת גם על המשך הליך שיווק הדירות בפרויקט &east ברחוב תוצרת הארץ, הסמוך לתחנת רכבת השלום בתל אביב. הפרויקט הוא מתחם עירוב שימושים, בשני מגדלים: משרדים, שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-30 אלף מ"ר (כולם בבעלותה המלאה- 100% - של החברה). וכן 390 יח"ד (מתוכן 60 יח"ד של דיור בר השגה שמיועד להשכרה) שבהן שותפה החברה ב-50%. למועד פרסום הדו"ח הכספי, בפרוייקט נחתמו כבר 202 הסכמי מכר דירות ו-14 דירות נמצאות בתהליכי רכישה בשלבים שונים.
במהלך הרבעון השני של 2022 דיווחה החברה על הסכמים לרכישת נכסים משמעותיים: בעסקה הראשונה התקשרה החברה בהסכם מותנה לרכישת 24 קומות משרדים, בשטח כולל של כ-37,000 מ"ר, ו-161 מקומות חנייה במתחם "גלובל טאוורס", על ציר הרכבת הקלה בפ"ת, מול המרכז הרפואי בלינסון. סך התמורה תסתכם לסך של 377 מיליון שקל. החברה נמצאת במו"מ עם שוכר שאמור לאכלס את עיקר השטחים במגדל. בעסקה השנייה התקשרה החברה בהסכם לרכישת זכויות בחטיבת קרקע בשטח של כ-12 דונם, הידועה כ"קמפוס בצלאל" בעלות כוללת של כ- 132 מיליון שקל. המתחם כולל כיום שני מבנים בשטח כולל של כ-21 אלף מ"ר, שבהם תפעל עד סוף שנה"ל, האקדמיה לאומנות ולעיצוב בצלאל.
במהלך חודש אוגוסט 2022, התקבל היתר בניה ואישור לליווי בנקאי לפרויקט מגורים ומסחר ברחוב עודד בתל אביב. הפרויקט משלב מסחר ומגורים. בקומת הקרקע יבנה מרכז מסחרי בשטח כ-900 מ"ר ומבנה מגורים בעל שני אגפים, הכולל 97 יח"ד ובגובה של 7 קומות.
מיכאל (מיקי) זיסמן, המנהל את רבוע כחול נדל"ן, מציין כי: "השיפור המתמשך בתוצאות רבוע כחול נדל"ן ובתוצאות הרבעון השני של 2022 בפרט נובע ממהלכים רבים עליהם אנו עומלים באופן מתודולוגי ומובנה מזה חודשים ארוכים. מהלכים אלו כוללים בין השאר, העלאה הדרגתית של מחירי השכירות, שיפור בפעילות המרכזים המסחריים ,טיוב מבנה החוב וקידום תהליכי השבחה בנכסי החברה. אנו גאים לסיים את הרבעון עם גידול משמעותי של 22% ב-FFO, בהמשך לעלייה דומה ברבעון הראשון, ושמחים לראות את הפירות הראשונים מהפעולות שביצענו בשנים האחרונות. החברה נמצאת כעת בנקודה נוחה להמשך צמיחה, בהתאם לתחזיות שהצגנו במסגרת התוכנית הרב שנתית אותה פרסמנו זה מכבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה