השוק

העגלה הישראלית החכמה מתמלאת כסף: מגייסת 35 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי שופיק, שפיתח טכנולוגיה של עגלות חכמות לסופרמרקטים שמאפשרת מצד אחד חוויית קנייה חכמה עבור הלקוחות ומצד שני ללא צורך בשדרוג כל תשתיות הסופר בעזרת חיישנים, הצליח לגייס דווקא בתקופה הנוכחית עשרות מיליוני דולרים כדי לגייס עובדים ולהרחיב את הפרישה ברחבי העולם

יאיר מור | 
העגלה החכמה של Shopic (צילום יח"צ Shopic)
החברה הישראלית Shopic מודיעה זה עתה על השלמת סבב גיוס B בסכום של 35 מיליון דולר, במטרה לממן את המשך הפיתוח של טכנולוגיית העגלות החכמות שלה לסופרמרקטים, שמאפשרת קנייה ידידותית ומהירה יותר.
סבב הגיוס הובל על ידי קרן ההשקעות של ענקית השבבים האמריקאית קואלקום, שאליה הצטרפו וינטג' וכלל ביטוח לצד משקיעים קיימים בחברה, כגון IBI, טל, קלארידג' וענקית הקמעונות הישראלית שופרסל. יחד עם שלושת סיבובי ההשקעה הקודמים בחברה – סבב סיד ב-2016, סבב A ב-2020 וסבב B קודם בשלהי 2021 – עולה סך ההשקעות בחברה מאז ייסודה ב-2015 ל-56 מיליון דולר.
לדברי החברה, הגיוס יאפשר לה לגייס עובדים נוספים מעבר לעשרות הבודדים שהיא מעסיקה כיום, להמשיך ולהאיץ את פיתוח הטכנולוגיה ולהרחיב את הפרישה שלו ברשתות קמעונאיות ברבי העולם.
הפתרון של החברה שונה למדי מאלו של חברות אחרות בתחום: במקום שהסופרמרקטים ייאלצו לבצע שדרוגים פיזיים כגון התקנת חיישנים בסניפים, קופות ייעודיות השוקלות את המוצרים (כפי שקיים ברמי לוי למוצרים בודדים ובאושר עד לעגלות שלמות) או עגלות מיוחדות עם קוראי ברקודים מובנים, היא מייצרת מכשיר מודולארי, שמתלבש על הידית של כל געלה קיימת ומציוד במצלמה ומסך מגע.
המצלמה מזינה תוכנת בינה מלאכותית בתוך המכשיר, שמזהה כל מוצר שנכנס אל העגלה או יוצא ממנה ומציגה מייד על גבי המסך את המוצר שנוסף או הוסר ואת סיכום החשבון העדכני. כמו כן, המכשיר יודע להציג הוראות ניווט למוצרים שברשימת הקנייה של הלקוח לפי סדר מיקומם על המדפים בחנות, והמלצות מותאמות אישית שגם הן מתאימות למוצרים שנמצאים בקרבה יחסית ללקוח בזמן ההצגה. בסיום הקנייה ניתן לבצע את התשלום ישירות מהמכשיר המולבש על העגלה, ללא צורך לעבור בקופה ולהעביר את כל המוצרים בדיקה נוספת.
החברה מציינת כי הפתרון כבר מיושם בחודשים האחרונים בהדרגה בסניפי שופרסל, שכאמור מושקעת בה, ובסניפים של מספר רשתות במדינות אחרות. לדבריה, הרשתות שניסו את הפתרון דיווחו על עלייה של 13% בהוצאות של הקונים שבחרו להשתמש במכשיר המודולארי. היא אף זכתה בפרס על הפיתוח שלה.
"אנחנו מברכים את המשקיעים החדשים שלנו, ומודים על התמיכה המתמשכת של המשקיעים הקיימים", מסר רז גולן, מנכ"ל ומייסד שותף בשופיק. "סיום סבב גיוס בתנאי השוק הנוכחיים מהווה אינדיקציה חזקה לכוחה של שופיק בעולם המתפתח של פתרונות חכמים לחנויות".
מרב וינריב, סגנית נשיא ומנכ"לית Qualcomm Ventures אירופה וישראל, הוסיפה כי "אנו תומכים בחזון הקמעונאות ההיברידית של שופיק, שבה כל הטוב בקניות המקוונות וחוויית החנות הפיזית משתלבות יחד. אנחנו רואים את זה קורה בעגלה החכמה של שופיק, שהיא פתרון קמעונאי חכם, משכנע ופרגמטי. התרשמנו מאוד מביצועי הפתרון של שופיק בסופרמרקטים בהם הוא כבר קיים, ונוכחנו לראות את הפוטנציאל של בינה מלאכותית לשנות את החוויה היומיומית עבור כולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה