השוק

מנכ"ל טויס אר אס לשעבר מזהיר מפני פשיטת רגל

מנכ"ל טויס 'אר' אס לשעבר, ג'רלד סטורץ', מזהיר מפני פשיטות רגל נרחבות בתחום הקימעונאי: "האינפלציה אינה חולפת וזה לא טוב" 
מערכת ice | 
צילום PEXELS

מנכ"ל טויס 'אר' אס לשעבר, ג'רלד סטורץ', הזהיר אתמול (רביעי) כי בסתיו הקרוב "אנחנו הולכים לראות פשיטות רגל בקמעונאות" לעסקים קטנים ולכמה רשתות. סטורץ' ציין כי הנסיגה בהוצאות הצרכנים "נכנסת מלמטה למעלה" החל מבעלי הכנסה נמוכה יותר של אמריקאים ולאחר מכן ממעמד הביניים. עם זאת, הוא ציין כי "באופן מוזר צרכן היוקרה עדיין לא נפגע".

"בדרך כלל כשהבורסה נסוגה, גם מכירות היוקרה עושות זאת", ציין סטורץ' בראיון ל "Cavuto: Coast to Coast". "זה עדיין לא קרה, אבל אנחנו מצפים שזה יקרה".
 


מנכ"ל קבוצת ניימן מרקוס, ג'פרוי ואן ראמדונק, הוסיף גם הוא בשיחה עם המגזין בשבוע שעבר כי תנודתיות השוק האחרונה לא השפיעה על המכירות עד כה, שכן החברה ממשיכה לראות צמיחה בריאה. הוא ציין כי לקוחות שמוציאים יותר מ-10,000 דולר בשנה מהווים כמעט מחצית ממכירות החברה למרות הרוחות הכלכליות, כולל אינפלציה גבוהה.

השווקים היו סוערים בשבועות האחרונים, כאשר החששות מהעלאות הריבית של הפדרל ריזרב על רקע אינפלציה גבוהה ממשיכות להדאיג את המשקיעים. בשבוע שעבר אמרו בכירי הפד כי הבנק המרכזי יעלה את הריבית בעוד 75 נקודות בסיס כדרך לנסות לשלוט  באינפלציה המתמשכת, שנמצאת כיום בשיא של 40 שנה. בשבוע שעבר נחשף כי אמון הצרכנים בארה"ב ירד שוב ביולי, כאשר מחירים גבוהים יותר עבור מצרכים, כולל מזון וגז, החריפו את הלחץ הפיננסי עבור מיליוני אמריקאים.


סטורץ' הוסיף לטעון כי הפד נלחם באינפלציה על ידי נטילת "יתד ללב" של הצרכנים האמריקאים "כי זה הכלי היחיד שיש להם". לדבריו,  הפעולות של הבנק המרכזי להעלאת הריבית "יעשו דברים יקרים מדי ולכן, סוף סוף הכלכלה תאט..אז הם סוג של הורגים את החולה כדי לרפא את החולה", הוא המשיך ואמר כי "אין כאן נחיתה רכה, היא (האינפלציה) אינה חולפת, וזה לא טוב".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה