השוק

חברת הבדים סופגת מכה ברבעון: אלה התוצאות שרשמה

ה-EBITDA של החברה הסתכם לסך של כ-12.0 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-12.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד הרווח הנקי הסתכם לסך של כ-5.0 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-0.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

מערכת ice | 
אבגול (צילום Who Profits)
חברת אבגול, יצרנית עולמית מובילה בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven), המשמשים כחומר גלם למוצרי היגיינה הכוללים בעיקר חיתולים לתינוקות ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית, מוצרי היגיינה רפואיים, מגבונים, מסיכות היגייניות ועוד. כמו כן, החברה מייצרת בד לא ארוג המשמש חומר גלם למגוון מוצרי non-hygiene למספר תעשיות, ביניהן: חקלאות, ריהוט, ריפוד, ביגוד חד פעמי, בדים לשימוש חד פעמי, תעשיית הבניה, מוצרי סינון ועוד. מפרוץ מגפת הקורונה, החלה החברה לייצר ולמכור בדים המשמשים לייצור מסיכות, חלוקים ומוצרים נוספים אשר נועדו להתמודדות עם מגפת הקורונה
אתמול בערב דיווחה החברה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2022. הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2022, הסתכמו לסך של כ-99.8 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-111.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-% 10.8.
במהלך הרבעון חלה ירידה של כ-16% בכמות המכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל ל-60% מירידה כאמור מיוחסת למפעל החברה ברוסיה. אשר נפגע כתוצאה מהמשבר בין רוסיה ואוקראינה.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2022, הסתכם לסך של כ-4.13 מיליון דולר, המהווה כ-13.4% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי בסך של כ-15.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אשר היווה כ-13.5% מסך ההכנסות בתקופה זו.  
הירידה ברווח הגולמי במהלך הרבעון השני לשנת 2022, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נובעת בעיקר מקיטון בכמות המכירות. בנוסף לכך, השפעת מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם, נטו (הפער בין שער המדד בעת קביעת מחירי המכירה, לבין שער המדד בעת רכישת חומרי הגלם) ברבעון השני לשנת 2022 הייתה שלילית והסתכמה לסך של כ-2.3 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בה ההשפעה הייתה שלילית והסתכמה לסך של כ-9.0 מיליון דולר. 
בסוף הרבעון השני של שנת 2022, ונכון למועד פרסום דוח זה, חלה מגמת ירידה ממוצעת במדדי המחירים של חומרי הגלם. ככל שמגמה זו תמשך, החברה צופה כי תהיה לכך השפעה חיובית על תוצאותיה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022.
מנכ"ל אבגול, טומי ביורנמן : "במהלך הרבעון השני של שנת 2022, המשכנו להתמקד בתוכניות הצמיחה האסטרטגיות שלנו במטרה לחזק את מעמדנו כשחקן מוביל בשוק ההיגיינה, השלמנו בהצלחה את הקמת הקו המשופר שעבר מישראל להודו והמכונה נמצאת כעת בשלב ההרצה, פרויקט זה נחל הצלחה אדירה. קו זה יגדיל את כושר הייצור של החברה בכ- 10,000 טון וצפוי לתמוך בביקוש למוצרים שלנו בהודו ולהרחיב את עסקנו בשוק צומח זה.
ברבעון השני של שנת 2022, התמודדנו עם השפעות הפלישה הרוסית לאוקראינה שפגעו באופן מהותי בפעילות העסקית של לקוחותינו ברוסיה, אשר התקשו לייבא חומרי גלם וציוד הנחוצים לפעילות היצור שלהם, וכפועל יוצא מכך הפחיתו משמעותית את ההזמנות שלהם במהלך הרבעון הנוכחי. אנו ממשיכים לעקוב באופן רציף אחר ההתפתחויות בשוק הרוסי ובמקביל ממשיכים לבחון אלטרנטיבות למיקום קו הייצור הנוסף שתוכנן לקום ברוסיה. אנו נמשיך לנווט בין האתגרים השונים כדי לתמוך בעסקים של לקוחותינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה