השוק

ספיאנס מורידה את תחזית ההכנסות השנתית; הרווח ירד ב-7%

ספיאנס סיימה את הרבעון השני של השנה עם צמיחה של 3.1% שכשבנטרול השפעת התחזקות הדולר, עלו ההכנסות ביותר מ-8%; בשורת הרווח הנקי ירדו הרווחים של החברה ל-15 מיליון דולר והיא מורידה את תחזית ההכנסות השנתית
ניצן כהן | 
רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס (צילום יוסי אלוני, יחצ)
ספיאנס, מוותיקות עולם ההייטק הישראלי סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 118.6 מיליון דולר, לעומת 115 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת הפרשי מטבע, סאפיינס הייתה מציגה עלייה של כ-8.9% בהכנסות לעומת רבעון מקביל אשתקד.
הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון עלה בכ-4.8% לכ-20.7 מיליון דולר, לעומת כ-19.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון עלה לכ-17.5%, בהשוואה לכ-17.2% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה (Non-GAAP) ברבעון הסתכם בכ-15 מיליון דולר שהם 27 סנט למניה בדילול מלא, לעומת כ-16 מיליון דולר שהם 29 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.
רוני על-דור נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "ההכנסות (Non-GAAP) של סאפיינס ברבעון השני של 2022 הסתכמו ב-118.6 מיליון דולר, עלייה של 3.1% לרבעון המקביל אשתקד. על בסיס שערי מטבע קבועים מייצגים, הציגה החברה שיעור צמיחה אורגנית של 8.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 
"אנחנו רואים גידול בהזדמנויות שלנו בצפון אמריקה, לצד צבר הזמנות חזק מאוד שיש לנו באירופה ובשאר העולם. סאפיינס הורידה היום את צפי ההכנסות שלה מטווח של 495-500 מיליון דולר ל-480-485 מיליון דולר לשנת 2022, ומנגד החברה מעדכנת מעלה את תחזית שיעור הרווח התפעולי מטווח של 17.4%-17.6%, לטווח של 17.5%-17.7%.
"שינוי זה בהכנסות נובע בעיקר מהשפעת מט"ח שלילית וכן מעיכוב של חתימה על עסקה גדולה באירופה. על בסיס שערי מטבע קבועים מייצגים, אנו צפויים להציג ב-2022 גידול של 9.5% בהכנסות לעומת 2021. הודענו היום שדירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד במזומן בסך של 23 סנט למניה ובסה"כ 12.7 מיליון דולר".
ספיאנס עוסקת באחד התחומים הצומחים בעולם ההייטק - הוא תחום הפינטק ולמעשה מדובר בחברה שהמערכת המרכזית שלה תומכת בחברות ביטוח ומאפשרת להן לנהל את כל שרשרת "האספקה" מרגע גיוס הלקוח והנפקת הפוליסה ועד מעקב אחריה, ניהול ההון והבטוחות וכן הלאה.
המערכות של ספיאנס חשובות מאוד לשוק הביטוח שנמצא  בתהליך מעבר דורי מחברות מסורתיות שיש להן הרבה ידע אך קשה להן להתמודד עם הצד הטכנולוגיה של התחום לחברות הפינטק שמאופיינו בחדשנות רבה אך חסרים להם הכלים והידע להפוך את המוצרים שלהם לשמישים עבור מסה קריטית של צרכנים שיהפכו אותן לרווחיות בסופו של תהליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה