השוק

סוני פלייסטיישן - הסוף? משחקי הווידאו הגיעו לשפל חדש

האם הסוני פלייסטיישן בדרך להימחק מן העולם? שוק משחקי הווידאו העולמי צפוי להתכווץ ב-1.2% משנה לשנה. השיבושים, החוסרים, המלחמה ברוסיה והאינפלציה. הכול על המכות שחוטפות סוני ומיקרוסופט
מערכת ice | 
סוני פלייסטיישן (צילום freepik, vecteezy)
האם הסוני פלייסטיישן בדרך להימחק מן העולם? שוק משחקי הווידאו העולמי צפוי להתכווץ ב-1.2% משנה לשנה, כאשר ב-2022 יגיע ל-188 מיליארד דולר, על פי מחקר של חברת נתוני השוק 'אמפר אנליסט'.
הסקטור התרחב ב-26% מ-2019 ל-2021, והגיע לשיא בגובה של 191 מיליארד דולר. המכירות של משחקי וידאו גדלו בעקביות מאז 2015 לפחות, כך עולה מנתוני אמפר. מטבע הדברים, משחקי הווידאו קיבלו דחיפה אדירה בזמן מגפת הקורונה כשמדינות רבות היו בסגר והאנשים בהן חיפשו תעסוקה ביתית. השקת קונסולות הדור הבא של מיקרוסופט וסוני באותה שנה גם חיזקה את הענף.
עם זאת, הגעתם של האקסבוקס סירייס איקס של מייקרוסופט ופלייסטיישן 5 של סוני חשפו שיבושים רבים ומחסור ברכיבים חיוניים שגרמו לכך שהקונים הפוטנציאלים מתקשים למצוא את הקונסולות החדשות על המדפים.
המלחמה באוקראינה, יחד עם האינפלציה הגוברת, החמירו עוד יותר את התחזיות השליליות למשחקים. יצרניות רבות של משחקים החליטו להשעות את פעילותן ברוסיה, כולל מיקרוסופט וסוני. רוסיה הייתה שוק המשחקים העשירי בגודלו בעולם בשנת 2021, לפי אמפר.
 
עוד טענו באמפר כי הנתונים מוכיחים שיש מיתון בתעשיית משחקי הווידאו, וכי האתגרים שנוצרו מיוקר המחייה העולמי עשויים להפריע לצריכה של המשחקים. לפי אמפר, השוק צפוי לחזור לצמיחה בשנת 2023, כאשר המכירות צפויות להגיע ל-195 מיליארד דולר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה