השוק

פלוג על התכנית בשוק השכירות: "לא יעשה את העבודה"

נגידת בנק ישראל לשעבר קרנית פלוג התייחסה בראיון בגלי צה"ל לתכנית הדיור החדשה  ולבנייה המתוכננת של עשרת אלפים דירות לשכירות ארוכת טווח, ואמרה כי היעדר פתרון רחב יותר "יוביל להמשך ביקושים ומחירים גבוהים בשוק"
מערכת ice |  1
קרנית פלוג (צילום יונתן זינדל פלאש 90)

שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד הציגו בשבוע שעבר (ראשון) את תוכנית הדיור החדשה, במסגרתה תורחב תוכנית "דירה בהנחה", יוקטנו מרווחי הרווח של הקבלנים, תקודם בנייה ברשויות מקומיות ואזוריות ותחל שיטת בנייה מתועשת ומהירה.

למרות זאת, עם קפיצה של 15% במחירי הדיור בשנה האחרונה, רבים הביעו ספק ביכולתה של התכנית להביא לשינוי משמעותי, כשהיא אינה כוללת רעיונות יצרתים או  פורצי דרך, למשל בתחום השכירות או הדיור הציבורי.
 


נגידת בנק ישראל בדימוס קרנית פלוג, התייחסה היום גם היא לתכנית החדשה בראיון לעמית תומר ולסמי פרץ בגלי צה"ל. בנוגע לפתרון המדינה לשוק השכירות לבניות עשרת אלפים דירות בתכנית ׳דירה להשכיר׳, אמרה כי "אם זה יהיה הפתרון, זה לא יעשה את העבודה". לדבריה, "כל עוד לא יהיה שוק רחב ויציב של דירות להשכרה ארוכת טווח הצורך של זוגות צעירים לקנות דירה יוביל להמשך ביקושים ומחירים גבוהים בשוק הזה״.


על פי נתוני אתר יד 2 אשר פורסמו באתר "גלובס", בניגוד לנתוני הלמ"ס, נכון לחודש מאי גם מחירי הדיור זינקו בחודשים האחרונים. נכון לסוף חודש אפריל עלו מחירי השכירות של דירות 4 חדרים בתל אביב כמעט ב-25% , מ-8,910 ל-11,081 שקלים בממוצע לחודש.
 


ברעננה חלה השנה עליה של 1,380 שקל לחודש המהווים קפיצה של 25%, במחרי השכירות לדירות 4 חדרים. בהרצליה עלו מחירי השכירות לדירת 3 חדרים ב-1,713 שקלים. כמו כן צוין כי "בערים רבות נוספות נרשמו עליות מחירים של מאות שקלים בחודש בשכר הדירה".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מס גבוה על בעלי 10 דירות ומעלה יוציא אותם משוק הדירות (ל"ת)
    יוסי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור