השוק

ענקית הסמארטפונים קונה חברה ישראלית ב-300 מיליון דולר

קואלקום, יצרנית השבבים המובילה לסמארטפונים ומכשירים ניידים אחרים, הודיעה על רכישת סטארטאפ ישראלי בתחום ניהול רשתות התקשורת תמורת מאות מיליוני דולרים
יאיר מור | 
דולרים (צילום pixabay)
אקזיט ישראלי נוסף מתרחש היום, תוך כדי מה שנראה כהידרדרות כלכלית למשבר עולמי: קואלקום, אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם, ומי שנחשבת למובילת השוק בתחום השבבים לסמארטפונים, הודיעה היום (שני) על רכישת הסטארטאפ הישראלי Cellwize. החברות לא מסרו את סכום הרכישה, אך לפי דיווח של כלכליסט מדובר ב-300 מיליון דולר.
מדובר במחיר גבוה למדי, בהתחשב בעובדה שהחברה הישראלית, שהוקמה ב-2012, גייסה ככל הנראה סכום נמוך משמעותית מזה; לפי תיעוד ברשת, החברה קיימה חמישה סבבי גיוס בעשור שנות קיומה, כאשר גובה שלושת הסבבים שהסכומים שלהם פורסמו מסתכם ב-56.6 מיליון דולר, וסביר להניח שגם עם שלושת הסבבים שהסכומים שלהם לא נמסרו לא מדובר ביותר מ-100 מיליון דולר.
סלווייז, שנוסדה על ידי ששי גבע ודניאל דריבינסקי, ששניהם כבר אינם חלק ממנה, פיתחה תוכנה שמיועדת לאפשר ייעול והאצה של פרישת רשתות תקשורת והפעלתן. לדוגמא, היא מאפשרת לבצע חיבור של אנטנות חדשות מהר יותר מבעבר, ולנתב את משאבי הרשת באופן שיאפשר התמודדות טובה יותר עם אזורי עומס חריגים.
קואלקום עצמה כבר השקיעה בסלווייז במסגרת סבב ההשקעה החמישי בחברה הישראלית, שנסגר לפני כשנה וחצי והסתכם ב-28 מיליון דולר. לצד קואלקום השתתפו בו מספר חברות נוספות, ביניהן מתחרותיה מתחום השבבים סמסונג ואינטל, וענקיות התקשורת ורייזון ודויטשה טלקום.
מדובר ברכישה שלישית של קואלקום בישראל, לאחר שב-2014 רכשה את יחידת המצלמות הסלולריות של CSR תמורת 45 מיליון דולר ואת Wilocity תמורת 300 מיליון דולר.
80 עובדי סלווייז בישראל ו-160 עובדיה בעולם מצטרפים לקואלקום, והמנכ"ל אופיר זמר, מונה לסגן נשיא לניהול מוצר בחברה האמריקאית. הוא מסר כי "אנו נרגשים להצטרף לקואלקום, מאחר ששתי החברות מחויבות להאצת המשימה של מודרניזציית רשתות גישה אלחוטיות ולאפשר למפעילי רשתות סלולריות וחברות להגשים ולייצר רווחים מהשינוי הדיגיטלי שלהם".
דורגה מלאדי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת המודמים והתשתית הסלולריים בקואלקום, אמר כי "הוספת טכנולוגיות אוטומציית רשתות הגישה האלחוטיות הטובה ביותר שיצרה סלווייז מחזקת את יכולתה של קואלקום להניע את פיתוח רשתות הדור החמישי המודרניות, מה שיאיץ את האימוץ העולמי של רשתות Open RAN, חדשנות בתשתית סלולרית מבוססת ענן ופרישת רשתות 5G פרטיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה