השוק

מערכת בשווי 40 מיליון דולר: העסקה החדשה בתחום החשמל

BLEnergy תספק לדוראל מערכות אגירת אנרגיה בהיקף 200 MW בשווי של כ 40 מיליון דולר. המערכות מבית CATL, יצרנית הסוללות הגדולה בעולם, ישולבו בפרויקטים סולאריים ברחבי הארץ ויותקנו במחצית השנייה של השנה

מערכת ice | 
טל מונד (צילום יחצ)
חברת "BLEnergy", המתמחה בבניית מתקני אגירת אנרגיה, הודיעה על עסקה עם חברת האנרגיה המתחדשת "דוראל".
במסגרת ההסכם, נקבע כי החברה תספק ל"דוראל" מערכות אגירת אנרגיה בעלות יכולת אגירה כוללת של 200 מגה ואט לשעה ובשווי של כ-40 מיליון דולר. המערכות ישולבו בפרויקטים סולאריים קרקעיים ברחבי הארץ ש"דוראל" תקים במהלך 2022 בעקבות זכייתה במכרזי רשות החשמל מיולי 2020.
בחברה מסבירים כי מדובר במערכת שתאפשר למקסם את יכולת ייצור האנרגיה הסולארית בכל תא שטח, לאגור את האנרגיה בשעות השמש, ולשחרר אותה לרשת בשעות שבהן אין קרינת שמש, לפי החלטת מנהל הרשת. זאת במטרה לתת מענה לאחד האתגרים הגדולים ביותר, בפני משקי החשמל בישראל ובעולם - המעבר הדרמטי לאנרגיה נקייה ממקורות מתחדשים, ניהול רשתות חשמל משתנות וכניסה של יצור וניהול אנרגיה מבוזרת.
 
על פי ההסכם בין החברות, המערכות יתוחזקו לאורך 23 שנה על ידי  BLEnergy. הסוללות שבלב מערכת האגירה הן מסוג LFP שהוכחו כבטוחות בתעשייה, והן עומדות בסטנדרטי הבטיחות והאמינות הבינ"ל. כמו כן, תתקין BLEnergy מערכות בקרה, ניטור וניהול שיהיו מסונכרנות גם עם מערכת ניהול השדה הסולארי, ויאפשרו לתת שירותים נוספים לרשת החשמל ולמנהל המערכת על פי התפתחות הרגולציה בתחום.
טל מונד, מנכ"ל BLEnergy: "אנחנו שמחים וגאים על השותפות עם דוראל שבה יבואו לידי ביטוי היכולות הייחודיות שלנו ואת הקשר הייחודי שלנו עם CATL. זה צעד ראשון שלנו בדרך לעסקאות נוספות עם דוראל השנה ובשנים הקרובות ולהרחבת שיתוף הפעולה בתחומי אנרגיה נוספים. העסקה היא נדבך חשוב בשינוי מפת אגירת האנרגיה בישראל ובעקבותיה מפת ייצור האנרגיה בארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה