השוק

המניה טסה: פלאנסמור חתמה על הסכם אסטרטגי עם GE

פלאנסמור פיתחה מכשיר אולטרסאונד בייתי המועד לשימוש בקרב נשים בהריון; החברה חתמה עם חטיבת הבריאות של GE הסכם הפצה באירופה, ארה"ב ויפן כשבמקביל תשקיע חטיבת הבריאות של GE 42 מיליון דולר בחברה; המניה טסה ב-35%
ניצן כהן |  2
אלעזר זוננשטיין (צילום אביב חופי)
חברת פלאנסמור הישראלית חתמה על הסכם אסטרטגי עם חטיבת הבריאות של GE במסגרתו תפיץ GE את מוצר הדגל של פלאנסמור באירופה, ארה"ב ויפן ובמקביל תשקיע בחברה 42 מיליון דולר. בתגובה להודעת פלאנסמור המניה טסה בבורסה ב-35%.
פלאנסמור פיתחה מכשיר אולטרסאונד ביתי המיועד לנשים בהיריון. החברה פעילה כבר עם מוצר סופי בישראל וחתמה על הסכמים מתאימים עם קופות החולים. החלק הקשה יותר הוא הפצה ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב ויפן שנחשבות לשווקים האטרקטיביים ביותר בעולם.

חתימה של הסכם מסוג זה עם ענקית כמו GE מקרב מאוד את פלאנסמור לשווקים המרכזיים אליה היא כיוונה מלכתחילה כשההשקעה של GE שנלווית להסכם מהווה אבן דרך משמעותית עבורה בעיקר בשל העובדה שהסכם הפצה והשקעה של סכומים משמעותיים כאלה באה רק לאחר בדיקת היתכנות משמעותית של ענקית כמו GE ואלה חדשות טובות מאוד למשקיעים בה.
ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל ומייסד חברת פלסאנמור: "אנחנו מעדכנים היום על הסכם אסטרטגי עם חטיבת הבריאות של ג'נרל אלקטריק (GE Healthcare) המהווה הבעת אמון משמעותית בחברה, בטכנולוגיית האולטרסאונד הביתי ובמוצרים שפיתחנו. אנו גאים להוביל את הצעד הבא במהפכת האולטרסאונד, המיטיבה עם מטופלים ועם גורמים רפואיים ברחבי העולם. באמצעות שיתוף פעולה פורץ דרך זה, נוכל להעצים נשים הריוניות ברחבי העולם ע"י הנגשת אבחון רפואי מקצועי ומהיר מנוחות הבית".
רולנד רוט, נשיא ומנכ"ל תחום האולטרסאונד ב- GE Healthcare: "גורמי הרפואה צופים כי עד שנת 2025 תתרחש תזוזה משמעותית ממתן פתרונות רפואה מסורתיים לעבר פתרונות ביתיים, וזאת ללא ירידה באיכות הפתרונות המוצעים. הרפואה הביתית משקפת ערך עצום למבטחים ולספקי שירותי בריאות ויכולה לשפר את איכות וחוויית הטיפול. זו אחת הסיבות אשר בגינן אנחנו משקיעים בפלסאנמור ובטכנולוגיה המהפכנית שלה. אנו נרגשים להוסיף את שירות האולטרסאונד הביתי , למכלול פתרונות האולטרסאונד המובילים שלנו במרפאות ובבתי החולים".
ההשקעה של GE תחולק לשני שלבים כשהשלב הראשון שלה יכלול השקעה של 21 מיליון דולר תמורת הקצאה של כ-3.6 מיליון מניות, שיהוו כ-7.2% מהון המניות שלה (כ-6.5% בדילול מלא). ההשקעה השנייה, שאף היא תהיה בהיקף של 21 מיליון דולר תמורת הקצאה של 3.6 מיליון מניות נוספות, שיהוו כ-6.7% מהון החברה (כ-6.1% בדילול מלא), ותתבצע בכפוף למספר תנאים מתלים נוספים, שעיקרם קבלת אישור FDA למוצר ה-Pulsenmore ES של החברה.
ההשקעה בפלסאנמור תתבצע לפי מחיר של כ-5.84 דולר למניה (כ-20.1 שקל למניה, לפי שער החליפין הבוקר). העיסקה משקפת לחברה שווי של כ-300 מיליון דולר (כ-1.03 מיליארד שקל) לפני הכסף, הגבוה בכ-130% משווי השוק של החברה הבוקר בתל-אביב. לאחר ההשקעה הכוללת, בסך של כ-42 מיליון דולר, תחזיק GE בכ-12.3% מהונה של פלסאנמור.
ההסכם כולל גם התייחסות להנפקה עתידית של מניות פלסאנמור בארה"ב. על פי ההסכם, תוכל GE להשתתף בהיקף של עד 20% מהיקף הגיוס העתידי, ובמקביל תוכל פלסאנמור לחייב את GE להשקיע עד 8 מיליון דולר במסגרת הנפקת החברה, אך בכל מקרה לא יותר מחלקה היחסי של GE בחברה מתוך סכום הגיוס. כל זאת, בתנאי שהנפקת החברה תתבצע עד סוף 2023. 
באשר להסכם ההפצה, התחייבה GE לבצע הזמנה ראשונה של 20 אלף מוצרי אולטרסאונד ביתי מסוג ES, וכן היא רשאית לבצע הזמנה נוספת בעבור 50 אלף מוצרי ES עבור השנה השנייה של ההסכם, כאשר עם חתימת ההסכם, ייחתם הסכם נילווה לרכישת רכיבים בעלי טווח אספקה ארוך, כנדרש לשם ייצור המוצרים נשוא ההזמנה של השנה השנייה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד. בהצלחה עם ההנפקה בנאסדק. מחכים לכם (ל"ת)
    משקיע טווח ארוך 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חדשות מעולות לבעלי המניות
    Savir 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברכות לחברה ולמנכ״ל. חדשות מדהימות על ההישג ולאור מה שקורה היום בשוק והשחיטה הגדולה אלו חדשות מעולם אחר.
    סגור