השוק

אבי לוי ורועי ורמוס ברכישה של 64 מיליון שקל

רכישה ב'להב אל.אר': חברת הבת להב אנרגיה ירוקה מתרחבת ורוכשת את מפעת, חברה המתמחה בתחומי הקיימות, המיחזור ופינוי האשפה; מפעת נרכשת לפי שווי של כ-100 מיליון שקל, קרי עלות ההשקעה של להב אנרגיה ירוקה כ-64 מיליון שקל

מערכת ice | 
אבי לוי, יו"ר דלק ישראל (צילום יח"צ)
להב אנרגיה ירוקה שבשליטת להב אל.אר 80% וקרן נוקד 20%, דיווחה הבוקר על עסקה לרכישת 65% מהון מניות של מפעת העוסקת באיסוף ופינוי פסולת והפעלת תחנות מעבר, בתמורה לכ-64 מיליון שקל.
מפעת הינה תאגיד ותיק בתחום פינוי וטיפול בפסולת מוצקה, ועוסקת באופן מסורתי בקליטה, פינוי, שינוע, טיפול, מיון, מחזור והטמנה של פסולת עירונית ואיגודי ערים, תעשייתית ובניין. מפעת מתמחה במתן פתרונות כוללים לטיפול בפסולת ברמת העיר ואיגודי ערים: איסוף ופינוי פסולת ביתית בעשרות רשויות מקומיות ומפרטיים, איסוף ופינוי גזם, פסולת גושית, פסולת בניין ופסולת ממכוני טיהור.
למפעת צי רכב המונה כ-200 כלים הכוללים משאיות דחס, משאיות מנוף, משאיות רמ-סע, משאיות שינוע (סמיטריילרים) וציוד מכני הנדסי כגון: מחפר אופני, שופל, בובקט, מגרסה, נפה ועוד.
תחנת המעבר השרון, ממוקמת על שטח של כ-40 דונם, התחנה עברה לאחרונה שדרוג ומסוגלת לקלוט כ- 1,400 טון ליום. התחנה נחשבת לאחת מתחנות המעבר המובילות בארץ. בכוונת להב אנרגיה ירוקה לפתח את מפעת לתחומים נוספים בהם, הטמנת אשפה, פיתוח אנרגיה וייצור חשמל בטכנולוגיה המאפשרת לעשות זאת מאשפה, ובתחומים נוספים ורבים בתחומי הקיימות.

במסגרת העסקה כאמור, תרכוש מפעת 50% מהקרקע עליה ממוקמת תחנת מעבר השרון. כמו כן, תרכוש מפעת את חברת מצדר העוסקת גם היא באותם התחומים. בלהב אנרגיה ירוקה רואים בתחום זה מנוע צמיחה נוסף, בנוסף לפעילות הגדילה של הקמת עשרות פרויקטים בתחום הפוטו-וולטאי וכלל על קרקעות, דו- שימוש, מאגרים, גגות ואגירה, בישראל ובחו"ל.
תחום האשפה הינו תחום בצמיחה, גידול באוכלוסייה, פיתוח טכנולוגיות חדשות לפיתוח החברה להיקפים משמעותיים. סך ה-EBITDA המתואם המאוחד של מפעת הינו כ-25 מיליון שקל. החברה נרכשת בשווי של כ-100 מיליון שקל, קרי עלות ההשקעה של להב אנרגיה ירוקה כ-64 מיליון שקל.
בסמוך לרכישת השליטה במפעת ע"י להב אנרגיה ירוקה, תרכוש מפעת חברה נוספת העוסקת בתחום (מצדר), ו- 50% מהקרקע של תחנת המעבר בהשקעה של כ- 85 מיליון שקל, השקעה שתגיע מקופת מפעת.
 
אבי לוי, יו"ר מועצת המנהלים של להב אל.אר ברך: "להב אנרגיה ירוקה ממשיכה להתפתח ולהתחדש נכנסת לתחום פעילות חדש ומתפתח ע"י רכישת השליטה בחברה העוסקת בתחום מיחזור ופנוי האשפה והקיימות עם ניסיון ומוניטין עתיר שנים. תחום העיסוק בפסולת, בפיתוח תחנות מעבר, הטמנה הוא תחום מתפתח, וקיים בתחום זה תמיד דרישה וביקושים. החברה נערכת להגדלתו באופן מהותי ולהפיכתו למרכיב משמעותי בקבוצת להב אל.אר. תחנת מעבר השרון ממוקמת במיקום אסטרטגי והתחנה הינה מתחנות המעבר הגדולות בארץ. הערכה כי ניתן לפתח ולייצר אנרגית חשמל מפסולת בעתיד הלא רחוק. כמו גם פיתוח גגות סולאריים על גגות תחנות המעבר. לתחנה, לחברה ולתחום פוטנציאל גדול ולהב אל.אר רואה בתחום זה מנוע צמיחה להגדיל ההכנסות, הרווחים והשווי לטובת החברה והמשקיעים".
נציין כי, במהלך אוק' 2021 דיווחה החברה, כי חברת בת, להב אנרגיה ירוקה, כי חתמה על הסכם מחייב להקמה של מתקן פוטו וולטאי קרקעי, על קרקע בשטח של כ-204 דונם הנמצאים בהליכי רישוי מתקדמים, עליו יוקם פרויקט בהספק של כ- 33 מגה-וואט ((D.C., בהשקעה מוערכת של כ- 100 מיליון שקל, אשר תמומן בהלוואות בנקאיות לזמן ארוך ומהון עצמי.
ההכנסה השנתית הצפויה מהפרויקט לאחר ההקמה, על בסיס תחזיות החברה הקיימות כיום, הינה כ- 12 מיליון שקל, ו- NOI צפוי של כ- 10 מיליון שקל לשנה. פרויקט זה הינו חלק מפרויקטים רבים שמפתחת החברה בתחומי האנרגיה הירוקה המתחדשת, וכלל על קרקעות זמינות דו- שימוש, מאגרים, גגות ואגירה. הקמת הפרויקט מותנת באישור סופי של התבע וקבלת או רכישת מכסה מתאימה.
ללהב אל.אר. בניהולה של חוה זמיר וללהב אנרגיה ירוקה בניהולו של אמיר גרא, צבר פרויקטים גדול ותחזית צמיחה בהיקפים גדולים, לאחרונה החלה החברה לרשת את הגגות של תחנות התדלוק שברשות דלק, בה להב אל.אר הינה חלק מגרעין השליטה (40%). לתחנות אלה התקבלו מכסות והעבודה בהן החלה. בנוסף, החברה ממשיכה לבחון פרויקטים בהיקפים גדולים בארץ ובחו"ל.
חברת להב אל.אר. שבשליטת אבי לוי ובניהולה של חוה זמיר פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה (מרכזי ומתחמי קניות המשרתים את צרכי האוכלוסייה), בתחום האנרגיה הירוקה המתחדשת באמצעות חברת להב אנרגיה ירוקה ובתחום תחנות הדלק בישראל באמצעות חברת דלק ישראל והחברה האחות - דלק נכסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה