השוק

יוניקורן נולד: החברה החדשנית שמטפלת בשבץ גייסה 100 מיליון

חד-קרן ישראלי חדש: חברת Viz.ai השלימה סבב גיוס D בהיקף של 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. ההשקעה הנוכחית תשמש את החברה להאצת הצמיחה הגלובאלית של הפלטפורמה מבוססת ה-AI שפיתחה לאבחון מחלות באופן שמזרז את הגישה לטיפולים מצילי חיים

מערכת ice | 
מנכ"ל החברה כריס מנסי ודוד גולן (צילום גלי פלג)
חברת Viz.ai, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לזיהוי מחלות ותיאום טיפול רפואי, מודיעה היום (רביעי) על השלמת סבב גיוס D בהיקף של 100 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של 1.2 מיליארד דולר. הפלטפורמה של החברה כבר משמשת יותר מאלף בתי חולים ברחבי העולם וסייעה למיליוני מטופלים. הפלטפורמה של Viz.ai תומכת בזיהוי אוטומטי של מקרי שבץ, דימומים מוחיים, תסחיפי ריאה, קרעים באבי העורקים ומפרצות מוחיות, ומפענחת סריקה של חולה כל 32 שניות בממוצע.
סבב הגיוס הובל בידי קרנות ההון סיכון המובילות Tiger Global ו-Insight Partners, לצד כמה מהמשקיעים הקודמים בחברה, בהם: Scale Ventures, Kleiner Perkins, Threshold, Google Ventures, Sozo Ventures, CRV ו-Susa. כספי ההשקעה ישמשו את החברה כדי לתמוך בצמיחה המהירה והגדלת מספר הלקוחות ברחבי העולם כמו גם הרחבת ההיצע של פלטפורמת Viz, לאיתור וטיפול במחלות נוספות.
"Viz.ai מחויבת לעזור למטופלים לקבל גישה טובה, מהירה ושוויונית יותר לטיפולים מצילי חיים", אמר דר' דוד גולן, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות ב Viz.ai. "אנחנו נמשיך להשקיע בפיתוח הטכנולוגיה המתקדמת ביותר  האפשרית במטרה להפוך את תהליך זיהוי המחלות לאוטומטי, באופן שמשפר את מהירות ואיכות האבחון ובכך משפר את פעילותה של כלל המערכת הרפואית. באמצעות הפלטפורמה שלנו, שמבוססת על בינה רפואית, יותר ויותר מטופלים מקבלים אבחון מדויק ומהיר יותר, מה שמשפר גם את אופן הטיפול בהם וכתוצאה מכך את מצבם הרפואי, לצד ייעול משמעותי באפקטיביות הפיננסית של מערכות הבריאות שהטמיעו את טכנולוגיה".
הפלטפורמה של Viz.ai מספקת למרכזים הרפואיים מערכת הפעלה אחידה ומסונכרנת, ומציידת אותם בנתונים אבחוניים מאומתים ברמה הקלינית, באופן שמשפר את אופן הטיפול בחולים. תחת הפלטפורמה מתבצע סנכרון בין כל הגורמים המטפלים - החל מרדיולוגים, רופאי רפואת חירום, רופאים מומחים ועוד, במטרה להקל על תיאום הטיפול ולהבטיח לחולה טיפול עקבי ומיטבי.

Viz.ai כבר שולטת בשוק אבחון וזיהוי שבץ ושוק הטריאג', לאחר שהיתה הראשונה לקבל את אישור ה-FDA לתוכנות AI המזהות מקרי חירום רפואיים. כיום, הפלטפורמה מותקנת במרכזים רפואיים מובילים, בהם רשת בתי החולים הגדולה בארה״ב (HCA), בית החולים הר סיני בניו יורק, וUPMC.  החברה מעסיקה 350 עובדים בתחומי המחקר והפיתוח, קליניקה, ניהול מוצר, שיווק ומכירות, מתוכם 150 במרכז הפיתוח בישראל. בשנה הקרובה מתכוונת החברה לגייס כ-200 עובדים חדשים, מחציתם למרכז הפיתוח של החברה בארץ.
״ההון האנושי הישראלי הוא חסר תחרות בכל הנוגע לפיתוח תוכנה ובינה מלאכותית. למרות התחרות הקשה על טלנט אנחנו מצליחים לעמוד ביעדי הגיוס האגרסיביים שלנו וממשיכים לבנות פה בישראל את הצוות שבונה את המהפכה הרפואית הבאה״ אמר גולן. ״בשוק תחרותי כזה, עובדים מחפשים לא רק תנאים, אלא גם עבודה עם משמעות, ובViz.ai כל עובד ועובדת יכולים לראות קשר ישיר בין עבודתם היום-יומית ובין תרומה מיידית לחייהם של חולים ברחבי העולם״

עובדי החברה (צילום יעלי תותים)
החברה דורגה בין 25 החברה הטכנולוגיות הצומחות במהירות הרבה ביותר של פורבס, וכן דורגה שלוש פעמים ברשימה היוקרתית AI 50.
בחברה מציינים כי בעקבות סבב הגיוס, בכוונת החברה להרחיב את פעילותה גם לאבחון של מחלות ומצבים רפואיים נוספים, לצד חדירה לשווקים חדשים וגיוס לקוחות מובילים. רק במהלך השנה האחרונה, השיקה  Viz.ai פתרונות מבוססי בינה מלאכותית לאבחון מחלות באבי העורקים, תסחיף ריאתי ומפרצת מוחית, ואינדיקציות נוספות נמצאות בתהליכי אישור רגולטוריים.
ההודעה על השלמה סבב גיוס ההון, באה לאחר השקת פלטפורמת מדעי החיים, מבוססת AI של Viz.ai.  זהו פתרון ראשון מסוגו הצפוי לחולל מהפכה בדרך שבה חברות מכשור רפואי ותרופות מבצעות ניסויים קליניים וממסחרות את הטיפולים שלהן. Viz.ai חתמה על שותפויות עם כמה מחברות מדעי החיים הגדולות בעולם, המקדישות תשומת לב רבה לתחום עקב רצונן לשלב יכולות בריאות דיגיטלית במוצרים המסורתיים שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה