השוק

פוטין יפסיד עשרות מיליארדים? זו החברה שתנקוט צעד דרמטי

ענקית הנפט והגז מבריטניה, BP, נסוגה ממניותיה בחברת רוסנפט הרוסית, שם היא שולטת ב-19.75% בשווי של 25 מיליארד דולר על פלישת אוקראינה
מערכת ice | 
מחירי הנפט (צילום Paul Lowry / flickr, pixabay)
חברת הענק BP הודיעה היום (ראשון) כי היא מתכננת לנטוש את 19.75% ממניותיה בענקית הנפט Rosneft בעקבות פלישתה של רוסיה לאוקראינה, מה שמביא את הקץ הפתאומי והיקר ל-30 שנים עמוסות לעיתים בפעילות במדינה העשירה בנפט.
ענקית הנפט והגז הבריטית לא אמרה כיצד היא מתכננת לצאת ממניותיה, שלדבריה תגרום לחיובים של עד 25 מיליארד דולר בסוף הרבעון הראשון. רוזנפט אחראית לכמחצית ממאגרי הנפט והגז של BP ושליש מהייצור שלה. "הייתי בהלם עמוק ועצוב מהמצב המתפתח באוקראינה ולבי עם כל מי שנפגע. זה גרם לנו לחשוב מחדש באופן יסודי על עמדתה של bp עם רוסנפט", אמר מנכ"ל BP ברנרד לוני.

המהלך מייצג את הצעד הנועז ביותר עד כה של חברת נפט מערבית עם חשיפה לרוסיה על רקע משבר מתגבר בין המערב למוסקבה. BP אמרה כי המהלך והפגיעה הפיננסית לא ישפיעו על יעדיה הפיננסיים לטווח הקצר והארוך כחלק מהאסטרטגיה שלה לעבור מנפט וגז לדלקים דלי פחמן ואנרגיה מתחדשת.
לוני וקודמו כמנכ"ל בוב דאדלי יפרשו שניהם מהדירקטוריון של רוסנפט, ש-BP רכשה בה אחזקות 12.5 מיליארד דולר של TNK-BP שייצא ב-2013. שר העסקים הבריטי, קווסי קוארטנג, שהביע ביום שישי "דאגה" לגבי המניות של BP ברוסנפט בשיחה עם לוני, אמר בטוויטר שהוא מברך על ההחלטה.
"הפלישה הבלתי מקובלת של רוסיה לאוקראינה חייבת להיות קריאת השכמה לעסקים בריטיים בעלי אינטרסים מסחריים ברוסיה של ולדימיר פוטין (נשיא רוסיה)", אמר. כנתח, BP קיבלה הכנסות מ-Rosneft בצורה של דיבידנדים שהסתכמו בסביבות 640 מיליון דולר ב-2021, בערך 3% מתזרים המזומנים של BP מפעילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה