השוק

הישג לביו דבש: השלימה הקמת מערך ייצור; המניה מזנקת

ביו דבש השלימה הקמה של מערך ייצור שיכול לייצר לא פחות מ-3 טון דבש מתורבת בשבוע; יכולת הייצור הנוכחית של החברה עומדת על 3% מצריכת הדבש בישראל; המניה מזנקת בכ-15%
ניצן כהן | 
אופיר דבש (צילום דורון לצטר)
ביו דבש השלימה הקמה של מתקן ייצור משמעותי שיאפשר לה לייצר 3 מיליון טון דבש מתורבת מידי שבוע. במקביל השלימה החברה תהליכי ייעול של הייצור כך שכרגע היא יכולה לספק 3% מתצרוכת הדבש של ישראל. בתגובה למהלכים של החברה המניה מזנקת בבורסה בכ-15%.
ביו דבש עוסקת בייצור של דבש מתורבת, כלומר מדובר בדש טבעי לגמרי שמיוצר באמצעות תהליכים אינזימטיים שמתבצעים אצל הדבורה. היכולת של ביו דבש מציתה את הדימיון כי מעבר ליכולת לייצר דבש רגיל ומוכר היא יכולה לייצר דבש בטעמים שונים עם ערכים תזונתיים שונים. כך למשל ניתן לייצר דבש שמופק מאקליפטוסים כשרכיב צוף האקליפטוסים בו גבוה משמעותית מהרכיב הזהה שמיוצר מדבש שמופק באמצעות דבורים.

נתון נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העובדה שבשל שינויי האקלים אוכלוסיית הדבורים מצטמצמת מה שגורם לייקור של הדבש לצרכן הסופי. מעבר לכך הרי שמגבלות שונות ומשונות על יבוא דבש מונעות מהצרכן הישראלי דבש איכותי במחיר סביר וכאן מדובר בתהליך ייצור שמתבצע (כרגע לפחות) בישראל ולכן הוא לא חשוף למגבלות מכס ויבוא.
בתקופה האחרונה העבירה ביו דבש את מערך הייצור שלה תהליך השבחה וייעול מה שמאפשר לה כבר היום לייצר 400 ק"ג דבש ביום, נתון שמדבר על ייצור שנתי של 150 טון. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הרי שהצריכה הישראלית של דבש עומדת על 5,000 טון מידי שנה מה שהופך (פוטנציאלית לפחות) את ביודבש לספקית שיכולה לספק 3% מצריכת הדבש של ישראל - וזה משמעותי.
ביו דבש נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי חברה של 149 מיליון שקל. החברה נסחרת במכפיל הון (שהוא רלוונטי פחות בחברות מסוגה אבל עדיין סוג של אינדיקציה) של 4.3.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה