השוק

גילת מעודדת מצבר ההזמנות: האם 2022 תהיה חזקה מהתחזיות?

מנכ"ל גילת אמר עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה כי הוא מעודד מצבר ההזמנות שיש לחברה לשנת 2022 ולהערכתו החברה צמג השנה צמיחה חזקה בהכנסות ושיפור משמעותי בשורה התחתונה
ניצן כהן | 
עדי צפדיה, מנכ"ל גילת (צילום גילת)
גילת דיווחה היום על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה שהיו לא רעות בכלל. מהדו"חות של החברה עולה כי היא סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של 67.3 מיליון דולר, עלייה של 58% בהשוואה להכנסות בסך של 42.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2020 ועלייה של 35% בהשוואה להכנסות בסך של 49.9 מיליון דולר ברבעון הקודם.
הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-5.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-62.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2020 אשר כלל הכנסה חד-פעמית נטו בסך של 64.8 מיליון דולר הקשורה להסכם הפשרה עם Comtech. בנטרול הכנסה זו, הרבעון הרביעי של 2020 היה מסתכם בהפסד תפעולי של 2.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי על בסיס GAAP ברבעון הקודם הסתכם ב-900 אלף דולר.
 
הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-2.4 מיליון דולר, או 4 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי בסך של 62.4 מיליון דולר, או 1.12 דולר למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של שנת 2020. הרווח הנקי על בסיס GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2020 כלל את ההכנסה נטו מהסכם הפשרה עם Comtech שצוינה לעיל. הרווח הנקי על בסיס GAAP ברבעון הקודם הסתכם ב-0.2 מיליון דולר.
ה-EBITDA המותאמת הסתכמה ב-10.6 מיליון דולר בהשוואה ל- 1.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2020 ול- 4 מיליון דולר ברבעון הקודם.
במונחים שנתיים, סיימה גילת את שנת 2021 עם הכנסות בסך של 218.9 מיליון דולר, עליה של 32% בהשוואה ל-165.9 מיליון דולר בשנת 2020. הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-2.5 מיליון דולר בהשוואה ל-37.6 מיליון דולר בשנת 2020. הרווח התפעולי על בסיס GAAP בשנת 2020 כלל הכנסה חד-פעמית נטו בסך של 53.6 מיליון דולר הקשורה להסכם הפשרה עם Comtech.
ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-2.7 מיליון דולר, או 5 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס GAAP של 34.9 מיליון דולר, או 63 סנט למניה בדילול מלא בשנת 2020 אשר כלל את ההכנסה נטו מהסכם הפשרה עם Comtech.
עדי צפדיה, מנכ"ל גילת, אמר: "התוצאות שלנו ברבעון הראו צמיחה שנתית משמעותית של 58% בהכנסות, אשר היתרגמו ל-EBITDA מותאמת של יותר מ-10 מיליון דולר, פי 10 יותר מהתוצאות שלנו ברבעון הרביעי אשתקד, הישג מרשים בשנה מאתגרת. התוצאות הללו, בין היתר, משקפות את ההזדמנויות והמגמות להן אנו עדים, אותן הזכרנו מספר פעמים במהלך השנה החולפת.
"השקנו לאחרונה את SkyEdge IV, פלטפורמת הדור הבא של גילת, רב-מסלולית הממוקדת תוכנה, אשר תשפר את היעילות התפעולית. אני גאה לדווח שסגרנו לאחרונה מספר עסקאות גדולות למכירת הפלטפורמה הזו עם Intelsat ועם SES, כאשר חלק ניכר מהעסקאות הללו היה עבור רישיונות תוכנה. אנו צופים שעם SkyEdge IV נמשיך להגדיל את נתח השוק שלנו ונחזק את מעמדנו כמובילים בתחומי הליבה שלנו – קישוריות בתנועה, תקשורת סלולרית עבור רשתות 4G/5G, עסקים וביטחון.
"בהסתכלות לאחור על שנת 2021, זו הייתה שנה יוצאת דופן הודות לארבעה הישגים חשובים. ראשית, בשווקי ה-NGSO וה-VHTS היו לנו שני הישגים משמעותיים: זכינו בעסקה גדולה הכוללת חוזה רב-שנתי בעל פוטנציאל של מאות מיליוני דולרים, על מנת להתאים ולספק את הטכנולוגיה המובילה שלנו עבור מערכות לוויינים מסוג NGSO.
"עם חתימת העסקה, קיבלנו הזמנת רכש ראשונה בהיקף של מיליוני דולרים עבור יחידות ראשונות. בנוסף, קיבלנו הזמנות בסך של למעלה מ-40 מיליון דולר ממפעילת לוויין מובילה על מנת לתמוך במערכת לוויינים במסלול נמוך (LEO).
"ההישג המשמעותי השני בשנת 2021 היה חיזוק מעמדנו כמובילי שוק הקישוריות בתנועה (Mobility), בעסקה בהיקף של מיליוני דולרים עבור פלטפורמת ה-SkyEdge IV, אשר תספק לגילת קשר עיסקי לחברות שמפעילות קווי שיוט מובילים בתחום התיירות, ולספקי שירותי קישוריות לכלי שיט אשר ישתמשו ב-O3b mPOWER והלווינים הגיאוסטציונריים (GEO) של SES.
"ההישג החשוב השלישי במהלך השנה היה בפרו, כאשר הצלחנו להגיע, לפני תאריך היעד שלנו, לסך של 50 מיליון דולר הכנסות חוזרות שנתיות. אנו מצפים ששנת 2022 בפרו תהיה שנה בה העסקים שלנו יהפכו לרווחיים משמעותית.
"ולבסוף, הרחבנו את השותפות האסטרטגית שלנו עם Intelsat בשוק התעופה המסחרית בצפון אמריקה ואסיה, דבר המעיד על המשך התאוששות בשוק ה-IFC. כאשר אנו עומדים בפתחה של שנת 2022, אני מאוד מעודד נוכח צבר ההזמנות הרבות למוצרים שלנו, הנראות העסקית שלנו ופוטנציאל ההזמנות אשר לפנינו. בשל כך אנו חשים בטוחים לחדש את מתן התחזיות השנתיות שלנו אשר מראות על צמיחה חזקה בהכנסות ושיפור משמעותי ברווחיות בשנת 2022".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה