השוק

השנה של יצחק תשובה: מעלות מעלה את דירוג האשראי של קבוצת דלק

מעלות הודיעה היום לקבוצת דלק שהיא מעלה את דירוג האשראי של החברה ל- BBB מינוס שהוא דירוג השקעה שאינו משקף חדלות פירעון אלא רמת סיכון גבוהה שהיא השקעה לגיטימית לציידי התשואות
ניצן כהן |  4
יצחק תשובה (צילום pexels, פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק)
קבוצת דלק מתעוררת הבוקר לחדשות טובות. חברת דירוג האשראי S&P מעלות העלתה את דירוג האשראי של החברה ל-BBB מינוס. נזכיר כי קבוצת דלק ספגה הורדות דירוג אשראי עד כדי דירוג שיכול להיחשב כדירוג של חדלות פירעון, מה שגרם לקבוצה שלא לעמוד באמות מידה פיננסיות שנקבעו עם מחזיקי האג"ח.
כלכלני מעלות ציינו כי "הפעולות שנקטה החברה במהלך השנה, בדגש על החודשים האחרונים, הביאו לשיפור תמונת הנזילות שלה, כך שיש בידיה מקורות מספקים לשימושיה בשנה הקרובה". עוד ציינו בחברת הדירוג ש"תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה תשמור ב-12 החודשים הקרובים על ביצועים תפעוליים יציבים יחסית, ללא שינוי משמעותי בהיקפי החוב, ועל מקורות מספקים לכיסוי כל שימושיה".
במעלות הדגישו כי ישקלו להעלות את הדירוג באם יעריכו שהחברה תבצע צעדים משמעותיים נוספים להפחתת עומס החלויות. תרחיש זה עשוי להתממש באמצעות התוכנית האסטרטגית של החברה לביצוע מהלך הוני באיתקה ושימוש בתמורה להפחתת החוב, כך לפי מעלות.
בחודש שעבר גם חברת דירוג האשראי מידרוג העניקה לאיגרות החוב של קבוצת דלק (סדרות יח', יט', כב', לא', לג' , לד') דירוג של Baa3 באופק "יציב" (המקביל לדירוג BBB- של S&P מעלות). מדובר בדירוגים שהינם ברמת השקעה (Investment Grade).
תגיות קבוצת דלק
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שיחזיר למדינה
    ג.ש 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו שהחברה מרוויחה שיחזיר למדינה את כל הכסף שמחקו לו בכל התספורות.
    סגור
  • 3.
    צדיק
    mike mike 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצחק תשובה צדיק בדורו
    סגור
  • 2.
    הכל מתחבר
    משה 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רווחי שיא שיבואו לידי ביטוי בדוח הבא, דירוג טוב, הנפקות איתקה וקידוחים, גם שנה הבאה המנייה תעלה עשרות אחוזים, אחלה השקעה.תודה על רווח אדיר בשנה החולפת
    סגור
  • 1.
    מעניין האם נכון הפרסום על הגנבה
    Yl 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העברת תרומות מ כספי החברה הציבורית דלק ל בנית בית כנסת ל האדרת שמו של תשובה אם זה נכון מה יעשו עם הדיבר ***לא תגנוב***
    סגור