השוק

שיא של עשור: הכסף בשווקים הזניק את הרכישות והמיזוגים

מדו"ח העסקות השנתי של פירמת PwC ישראל עולה כי בשנה החולפת נרשמה קפיצה של כ-70% במספר עסקות המיזוגים והרכישות של חברות ישראליות. עם זאת, שווי העסקה הממוצע ירד ל-126 מיליון דולר
איתמר כהן |  1
בורסה (צילום pixabay, pexels, freepik)
פירמת PwC ישראל פירסמה היום (חמישי) את דו"ח העסקות השנתי שלה ל-2021. בדו"ח, המסכם את עסקות המיזוג והרכישה שנסגרו השנה בקשר עם חברות ישראליות (כרוכשות או כנרכשות), נמצא כי חלה קפיצה של כ-70% בהיקף העסקות הכולל ביחס לאשתקד. לפי הדו"ח, שווי העסקה הממוצע ירד ב-2021 ל-126 מיליון דולר - ירידה של כ-18% לעומת אשתקד (בניכוי עסקות חריגות ב-2020).
מספר העסקות הכולל הסתכם בשנה החולפת ב-238 - שיא של עשור, ועלייה של כמעט פי שניים לעומת אשתקד. עם הבחירה של חברות גדולות רבות לפנות ל-IPO (הנפקה ראשונית לציבור) או למיזוג עם חברת ספאק (חברת רכישה למטרות מיוחדות) - חלה צניחה במספר המגה עסקות, כאשר רק עסקה אחת, רכישתה של לומניס, נסגרה בסכום של יותר ממיליארד דולר, לעומת חמש מגה עסקות ב-2020.
כמו כן, מנתוני PwC ישראל עולה כי מספר העסקות של חברות ישראליות שרכשו חברות ישראליות הסתכם ב-82 - והגיע לכ-2.8 מיליארד דולר, לעומת 46 עסקות בלבד בשנה שעברה. 44 עסקות ב-2021 היו בתחום הטכנולוגי (בסך של כ-1.5 מיליארד דולר), ו-12 עסקות היו בתחום השירותים ומוצרי הצריכה (בסך של 291 מיליון דולר).
לדברי רו"ח ליאת אנזל אביאל, שותפה וראש תחום Transaction Services ב-PwC ישראל, "אנו מסכמים שנת שיא במספר העסקות, שנבע, בין היתר, מתיאבון גדול של חברות לבצע רכישות, זאת בזמן שחלקן מתפשרות בפרמטרים שונים - בהם המחיר ובשלות הפתרון שנרכש - כשהמטרה שעומדת לנגד עיניהן היא השלמת העסקה".
אנזל אביאל מציינת כי "אחד מהגורמים לזינוק במספר העסקות בשנה החולפת הוא הכסף הזמין בשווקים, כשבמקביל, הנפקות גדולות כמו איירון סורס, טאבולה וכדומה, הוסיפו למעגל החברות הרוכשות חברות נוספות שקבעו את המיזוגים והרכישות כגורם מרכזי באסטרטגיית הצמיחה שלהן, וניתבו כספים רבים לפעילות זו".

ליאת אנזל אביאל, PwC Israel. צילום: יחצ
באשר לשנה הבאה, אנזל אביאל אומרת כי "האי-ודאות שאיפיינה את 2020 ותקופת המשבר, ממשיכה להתפוגג וניכרת חוזקה של הכלכלה, שמתבטאת בהתאוששות הגלובלית והמקומית. כמות הכסף הזמינה, יחד עם סביבת הריבית הנמוכה, תיאבון המשקיעים ושאיפת חברות להשגת יכולות טכנולוגיות ויתרונות תחרותיים, ימשיכו להזין את שוק המיזוגים והרכישות ואת תהליך שיקום הכלכלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כדי שהאקרים לא יפרצו גם לכם
    אורי רפאל 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט קונים אנטי וירוס טוב ושלום על ישראל: https://store.eset.co.il/h-mypc
    סגור