השוק

קרן ההשקעות של אוניברסיטת ת"א גייסה 50 מיליון דולר

הקרן של האוניברסיטה גייסה עבור הקרן השנייה שלה; היקף הגיוס עשוי לגדול ל-70 מיליון דולר; האוניברסיטה תחפש 15 עד 25 סטרטאפים להשקעה בשלבים המוקדמים שלהם
ניצן כהן | 
TAU Ventures (צילום ערן פרג)
החיפוש אחר סטרטאים לא מדלג על קרנות ההשקעה של האוניברסיטאות. קרן TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב, הכריזה על גיוס קרן שניה של 50 מיליון דולר להשקעות בסטארטאפים, שעשויה לצמוח להיקף של 70 מיליון דולר. באוניברסיטה אומרים היום שהקרן פועלת בשלבי מימון בהם קיים מחסור בתעשייה ומשקיעה את הכסף הראשון שנכנס לחברה או אחרי אנג'לים, כאשר הדגש מבחינת הקרן הוא יצירת הערך הייחודי ליזמים בזכות משאבי האוניברסיטה השונים.
בכוונת הקרן להשקיע ב-15 עד 25 חברות של יזמים ישראלים, בהיקף של עד מיליון דולר למיזם כהשקעה ראשונה. TAU Ventures מתמקדת בצוותים חזקים במגוון תחומים רחב, מתוך הבנה שבשלב מוקדם המוצר צפוי להשתנות לכן הדגש הוא על הצוות והתחום.
המשקיעים בקרן הם כל משקיעי הקרן הקודמת בהובלת Chartered Group, המאגדת מאחוריה גופים מובילים רבים מהתעשייה היפנית, בתוספת משקיעים חדשים, ביניהם פמילי אופיסס מארה"ב, קנדה ואירופה.
TAU Ventures הוקמה בשנת 2018 על ידי השותף-מנהל נמרוד כהן, שהוביל בעבר את ההשקעות הראשונות בחברות כגון YOTPO, BRINGG, WSC SPORTS, Coralogix, HOUSEPARTY יחד עם אוניברסיטת תל אביב. בעקבות טרנד מצליח מאוד בארה"ב שאוניברסיטאות מובילות כמו MIT, ברקלי וסטנפורד הקימו זרועות השקעה, גם אוניברסיטת ת"א החליטה על הקמת קרן השקעות, מתוך רצון להיות חלק משמעותי בשלבים המוקדמים של ההון סיכון בישראל.
הקרן הראשונה של TAU Ventures, בהיקף של 20 מיליון דולר, החלה לפעול בשנת 2018 וביצעה 18 השקעות ביניהן בחברות: SWIMM, Xtend, Gaviti, MyAir, Castor, Medorion ועוד. 
נמרוד כהן, שותף מנהל בקרן TAU Ventures: "אנחנו בתקופה בה המון כסף מסתובב בשוק, אבל למרות התחושה המטעה עדיין יש מחסור במשקיעים בשלבים המוקדמים בישראל. גם משקיעים מקרנות צמיחה שהחלו לפעול בשלבים מוקדמים וגם קרנות ענק מארה"ב שהחלו להיכנס לסבבי השקעות מוקדמים יותר, עדיין פועלים בעיקר בשלבי A או פוסט-סיד. הם לא מדברים עם יזמים בשלבים הראשוניים ורוצים לראות מוצר שהגיע לשוק. אנחנו מכסים את השלב הקריטי הזה המאפשר לחברות חדשות לקום".
אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב: "אוניברסיטת תל אביב הציבה כיעד מרכזי בתכנית האסטרטגית שלה את חיזוק הקשרים עם התעשייה עתירת הידע והחברה, לצד קידום הבינלאומיות והרב תחומיות בקמפוס. קרן ההשקעות TAU Ventures, פותחת עבור היזמים צוהר משמעותי לחדשנות ולעשייה האקדמית פורצת הגבולות בקמפוס.
"היא מאפשרת לסטודנטים שלנו להשתלב תוך כדי הלימודים בהתנסויות מעשיות בסטארטאפים המובילים במשק, ובאותה העת מאפשרת ליזמים להנות מהאיכויות המגוונות בקמפוס. אני שמח על האמון שהמשקיעים נותנים ב-TAU Ventures ובטוח ששילוב הכוחות בין האקדמיה לתעשייה יניב כבר בעתיד הקרוב הישגים טכנולוגיים משמעותיים לטובת היזמים, האוניברסיטה והחברה כולה".
לדברי איל אגמוני, יו"ר Chartered Group, המשקיעה המרכזית בקרן הראשונה והשנייה: "אנחנו שמחים וגאים להיות המשקיע המרכזי גם בקרן השניה של טאו ונצ'רס. לאור ההצלחה של הקרן הראשונה, בצירוף להוכחת המודל בו אנו מסייעים לחברות ישראליות צעירות לפרוץ לשוק היפני, טבעי היה להמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח ואף להעצימו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה