השוק

רון פאינרו: מתחילת "חגי הקניות" גדל היקף העסקאות ב-17%

הצרכן הישראלי חוגג ואיתו חברות כרטיסי האשראי; מקס סיימה את הרבעון עם רווחים של 49 מיליון שקל ועם עלייה משמעותית במספר הכרטיסים הפעילים; רון פאינרו, מנכ"ל מקס: "תיק האשראי שלנו חצה לראשונה את רף ה-6 מיליארד שקל"
ניצן כהן | 
רון פאינרו, מנכ"ל מקס (צילום בני גמזו לטובה)
חגיגת הקניות בה נמצאת ישראל כבר שנה לא רק שאינה נבלמת אלא הולכת ומתעצמת. אם רוצים לראות עד כמה הישראלים חוגגים הרי שצריך להסתכל על הביצועים של חברות כרטיסי האשראי. 
נתחיל מהמספרים היבשים: הכנסות מקס ברבעון השלישי הסתכמו בכ-374 מיליון שקל, עלייה של כ- 19%, בעוד ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 גדלו בכ- 12% לכמיליארד שקל.
הוצאות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-306 מיליון שקל, עליה של כ- 7%, הנובע בעיקר מהעלייה בהוצאות הישירות הקשורות בגידול בפעילות העסקית, ההוצאות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 קטנו בכ- 3% לכ- 851 מיליון שקל, כתוצאה מקיטון משמעותי בהפסדי האשראי שנבע בעיקרו מהמשך מגמת השיפור בפרמטרים המאקרו כלכליים, חזרת המשק לפעילות והמשך מגמת השיפור במדדי הסיכון של החברה.
הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על 49 מיליון שקל בעוד הרווח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עמד על 135 מיליון שקל, בהשוואה ל- 21 מיליון שקל ברבעון השלישי ו- 32 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020.
כמות כרטיסי האשראי התקפים עמדה בסוף ספטמבר 2021 על כ- 2.9 מיליון, גידול של כ- 5.9% לעומת תקופה מקבילה אשתקד כאשר כמות הכרטיסים החוץ בנקאיים גדלה בכ- 7% והגיעה לכ- 1.13 מיליון. מחזור ההנפקה של החברה הסתכם ברבעון השלישי לכ-25.3 מיליארד שק, גידול של כ- 19%, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ- 69.3 מיליארד שקל, גידול של כ- 18%.
יתרת תיק האשראי הצרכני (לקוחות פרטיים) הסתכמה בתום הרבעון השלישי בכ- 5.8 מיליארד שקל, עלייה של כ- 9.4% מול היתרה בסוף שנת 2020 ועלייה של כ- 14.2% מול היתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד . שיעור הריבית הממוצעת בעסקאות אשראי צרכני ירדה לכ-7.4%, לעומת 7.7% בסוף שנת 2020 ולעומת 7.8% בסוף ספטמבר 2020.
יתרת תיק האשראי לעסקים הסתכמה בתום הרבעון בכ- 446 מיליון שקל, עלייה של כ-  9% מול היתרה בסוף שנת 2020 וגידול של כ- 11.2% מול היתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הריבית הממוצעת על אשראי עסקי ירדה ל-5.1%, לעומת 5.4% בסוף שנת 2020 ו-5.7% בסוף ספטמבר 2020.
רון פאינרו, מנכ"ל מקס אמר כי: "תוצאות הרבעון השלישי טובות ומעידות על איתנות החברה וצמיחתה -  צמיחה המבוססת על גידול בהיקף ובפעילות הלקוחות ועל הרחבת מגוון המוצרים שמציעה החברה.
"Max צלחה את שנת הקורונה בצורה מיטבית, הגידול בהיקף הרכישות בארץ חזר לשיעור שהכרנו טרום הקורונה ואף מעבר לכך, וכעת ניתן לומר שרק פעילות הישראלים בחו"ל טרם התאוששה לגמרי ועומדת בממוצע על כמחצית מהפעילות טרום קורונה. הביקוש לאשראי חזר גם הוא לרמות שהכרנו לפני המשבר ובחודש אוקטובר האחרון - יתרת תיק האשראי של Max חצתה לראשונה את רף ה- 6 מיליארד ₪.
"בשנה האחרונה שמנו דגש על שיווק והרחבת הצעת הערך בכרטיסים החוץ בנקאיים שלנו וניתן לראות בהתאמה שלצד עלייה של כ- 12% במספר הכרטיסים הפעילים, נרשם גם גידול של מעל 30% במחזורי הכרטיסים שלנו. הציבור הישראלי מבין, שכחלק מהרגלי צרכנות נבונה, כדאי לרכז את כלל ההוצאות בכרטיס אשראי מרכזי אשר מחזיר ערך בחזרה באופן קבוע ומתמשך כמו כרטיסי SKYMAX  ו-MaxBack, המעניקים כסף חזרה. למעשה זו מגמה אסטרטגית שהופכת את השימוש בכרטיס כפלטפורמה לשירותים נוספים, בה יש לנו יתרון.
"החודש, הגדלנו את הצעת הערך בכרטיס ה- Dream card VIPשמעניק הנחות קבועות וcash back- ברשתות קבוצת פוקס והשקנו כרטיס אשראי חדש עם פלטפורמת הדיגיטל החזקה, "רעות תקני לי", מקהילות הצרכנות המובילות בישראל. אנחנו נמשיך להוביל את זירת אמצעי התשלום המתקדמים ולהציע לציבור מוצרים פיננסים יעילים שתומכים בצרכנות נבונה".
בהתייחס ל"חגי נובמבר", הוסיף פאינרו: "אנו חווים עלייה משמעותית בפעילות הצרכנית בימים אלה המוגדרים כ״חודש הקניות העולמי״ עד כה נרשמה עליה של כ-17% בהיקף הפעילות החודש, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020 ועלייה של יותר מ- 30% בהשוואה ל-2019. אין ספק שהצרכן הישראלי למד לנצל היטב את ההצעות שניתנות לו בתקופה זו ואני בטוח שהמספרים עוד ילכו ויעלו עד סוף החודש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה