השוק

ספוטיפיי רוכשת חברה אמריקאית ונכנסת לתחום מפתיע

אפליקציית המוזיקה השוודית, שכבר החלה להתרחב אל תחומים נוספים, הודיעה כי רכשה חברה העוסקת בתחום הספרים – מה בדיוק היא מתכננת לעשות איתה?
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום אילוסטרציה)
ספוטיפיי, אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם, הודיעה אתמול על רכישת Finaway, חברה אמריקאית העוסקת בתחום ספרי האודיו. פרטי העסקה לא פורטו, אך החברות אמרו כי הן מצפות שהיא תיסגר במהלך הרבעון הנוכחי.
Findaway הוקמה ב-2004 במדינת אוהיו, ומעסיקה כ-150 עובדים, שיהפכו כולם לעובדי ספוטיפיי השוודית. החברה האמריקאית מתחזקת מספר שירותים הקשורים להפצת ספרים מוקלטים, וברשותה קטלוג עצום של 325,000 כותרים, שאותם היא הפיצה עד כה בשילוב של אפליקציות משלה ודרך חנויות גדולות כמו אמזון, אפל וכדומה.
עבור ספוטיפיי מדובר בכניסה לתחום חדש, אם כי לא לחלוטין: האפליקציה שהחלה את דרכה כשירות הזרמת מוזיקה מרחיבה בשנים האחרונות את עסקיה לתחומים נוספים שקשורים באודיו: המהלך הגדול שלה בחמש השנים האחרונות היה הכניסה לתחום הפודקאסטים, שכידוע הם מעין תוכניות רדיו מוקלטות, בסדרת עסקאות ענק של מיליוני דולרים, שכללו פודקאסט מקורי של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה ואשתו מישל, רכישת הזכויות הבלעדיות על הפודקאסט הפופולארי של ג'ו רוגן ורכישת חברות הפקת פודקאסטים רבות. בשנה שעברה היא החלה לנסות להיכנס גם לספרים מוקראים, והעלתה לאפליקציה מספר ספרים קלאסיים בהקראתם של השחקנים הילארי סוואנק ופורסט וויטאקר, וגרסה של ספרי "הארי פוטר" בהקראת דניאל רדקליף, סטיבן פריי, אדי רדמיין, דייויד בקהאם, דקוטה פאנינג ושתי שחקניות תיאטרון ששיחקו את הרמניוני גריינג'ר במחזה "הארי פוטר והילד המקולל". בנוסף, היא גם קיימה שיתוף פעולה עם Storytel השוודית, שהיא הבעלים של iCast הישראלית שבין היתר מפיצה את הגרסה של "איך לנצח מגפה", ספרו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בהקראתו של בנט עצמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה