השוק

המתחרה הוותיקה של וואטסאפ הנפיקה חברת בת והתפוצצה בבורסה

אחת המתחרות הגדולות של וואטסאפ בעשור הקודם הנפיקה חברת בת בבורסה – והמניות עלו פי שניים וחצי תוך שעות בודדות
יאיר מור |  1
בורסה מניות (צילום pexels)
היסטריה בקוריאה הדרומית: KakaoPay, חברת התשלומים של תאגיד Kakao המקומי, הונפק בבורסה של סיאול וזכה לאמון רב, שהזניק את שווי המניות שלו ביותר מפי שניים תוך שעות.
ההנפקה תומחרה עם מחיר ראשוני של 90,000 וון למניה ושווי שוק מוערך של 11.7 טריליון וון – אך המשקיעים שהזדרזו לרכוש את מניות החברה הזניקו אותה תוך שעות ביותר מ-150%, מחיר המניה עבר את רף ה-200,000 וון, ושווי השוק נסק אל מעל ל-25 טריליון וון, שהם כ-27 מיליארד דולר. סה"כ גייסה החברה 1.53 טריליון וון, שהם יותר ממיליארד דולר.

קקאו היא מתחרה ותיקה בוואטסאפ, עוד משנת 2010, והאפליקציה שלה, KakaoTalk, היא דרך התקשורת הנפוצה ביותר במדינה. בשנים האחרונות היא החלה להתרחב לתחומים נוספים, ופתחה בנק משלה וכמובן גם אפליקציית תשלומים משלה, בה משתמשים נכון להיות כ-36 מיליון קוריאנים – יותר ממחצית מאוכלוסיית קוריאה, שעומדת על מעט מעל 50 מיליון איש. בשנה שעברה, בשל משבר הקורונה, עלו הרכישות דרך אפליקציית התשלומים באופן ניכר, והגיעו ל-284 טריליון וון. במחצית הראשונה של 2021 היא אף עברה לראשונה לרווחיות, אם כי מדובר ברווח קטן של 2.6 מיליארד וון (כ-2.2 מיליון דולר) בלבד.
החברה נאלצה לדחות את ההנפקה ביותר מחודשיים בשל ביקורת מהרגולטורים בקוריאה, שהידקו לאחרונה מאוד את המעורבות שלהם בשוק ההון במדינה. חלק מהדחייה כלל את הורדת שווי החברה המשוער – מה שנראה עתה כי רק משך עוד יותר משקיעים. בקיץ אמר המנכ"ל, אלכס ריוּ, כי החברה, שפעלה עד כה בקוריאה הדרומית בלבד, תתרחב ב-5 השנים הקרובות "ברמה משמעותית" לסין, שהחברה הגדולה ביותר בה – תאגיד ANT של המיליארדר ג'ק מא – מושקעת בחברה, כמו גם מדינות נוספות באסיה ובאירופה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משהו עם המעבר בין חום לדולר לא אחיד בכתבה (ל"ת)
    המתמטיקאי 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור