השוק

אלה המניות הישראליות שהיו במרכז השיח בוול סטריט

שתי משקולות יושבות על צווארי המשקיעים בניו יורק: מחירי הנפט ותשואות האג"ח שחצו את רמת 1.6%, שני הנתונים האלה הכבידו על השווקים אבל שתי מניות ישראליות עוררו עניין בבורסה בניו יורק
ניצן כהן | 
וול סטריט וישראל (צילום unsplash pexels)
שני דברים מרכזיים קרו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט, אלה היו מחירי הנפט שחצו את רף 80 הדולר לחבית ותשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים שחצו את רמת התשואה של 1.6%. שני אלה מהווים משקולת על שוק המניות ובעיקר על מניות הטכנולוגיה שעיקר החברות הישראליות נמנות עליהם.
באופן עקרוני מה שקרה השבוע היה המשך החששות של המשקיעים מבעיות בכלכלה הריאלית, כלומר המשך הלחצים האינפלציוניים, המשך עליית התשואות ומעל הכל, ההערכות שהולכות ותופסות מקום מרכזי בליבות המשקיעים, כי הקורונה על שלל השיבושים לכלכלה שהיא מביאה איתה - תיכנס עמוק לתוך 2022 ואולי אף מעבר לכך.
אם אכן העולם גולש למשבר אנרגיה ולא רק לשיבוש נקודתי באספקת האנרגיה, הרי שאנחנו נכנסים ללימבו. כלומר, עלייה אגרסיבית של מחירי האנרגיה לאורך זמן תהווה משקולת משמעותית על הביצועים של הכלכלה הריאלית ואם אנחנו לוקחים בחשבון את הפסקת רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב והעלאת ריבית שבאופק, הרי שזה המתכון הבטוח להאטה בכלכלה.
באשר לתשואות האג"ח, הרי הם אלה שמהווים (לפחות באופן תיאורטי) חוף מבטחים למשקיעים ואם משקיע הרוויח על תיק מניות הטכנולוגיה שלו בשנה האחרונה 20% לפחות, הרי שבנקל ניתן לראות אותו מממש את הרווחים "ומשכיב" אותם לנוח באג"ח בתשואה סבירה של 1.6%.
המניות הישראליות שעשו מהלכים יפים מאוד בשנים האחרונות לא שונות מאחיותיהן האמריקאיות וניתן לראות פועלות עם השוק. כלומר, כשמניות הטכנולוגיה יורדות - המניות הישראליות איתן ולהיפך.
כדאי לשים לב לטבע שהתאוששה השבוע ועברה את רמת 10 הדולר למניה. טבע עדיין מסובכת במשפטים בנושא האופיואידים, תאומי מחירים ומה לא אבל התחושה הכוללת בקרב המשקיעים היא שהנהלת טבע מתכוונת להתמודד עם המשבר הזה ולכן אם ההצהרות בתחילת השנה של קאר שולץ מתכתבות עם המציאות המשפטית, הרי שמכאן יש למניה רק לאן לעלות ולכן המניה עלתה השבוע, די במנותק ממה שנעשה בשוק.
מניה נוספת WIX ריכזה בשבוע האחרון עניין בקרב המשקיעים לאחר שהחברה איבדה 50% מאז השיא שרשמה בחודש פברואר האחרון. WIX נזכיר פיתחה שורה של שירותי אינטרנט (בניית אתרים, חנויות מקוונות וכן הלאה) זמינים ונגישים גם למי שאין לו ידע מוקדם והיא הייתה אחת הכוכבות של שנת 2020, שנת הסגרים והריחוק החברתי. 
בשנה שעבר חנויות שנאלצו לא לפתוח את הדלתות לקהל ועוד לא היו ברשת, הגיעו אליה ופתחו שם חנויות ובכלל פעילות אינטרנטית (בעיקר הכוונה לחנויות מקומיות ולא לרשתות גדולות) ו-WIX הייתה שם לקלוט אותם. WIX בנתה מאז מותג ומערכת יחסים עם הלקוחות ולכן גם אם לא נצפה לצמיחה בקצב מואץ הרי שעדיין החברה יכולה להיות, לטענת אנליסטים שמסקרים את הנייר, מעניינת ברמות המחירים האלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה