השוק

קיצוצים בטסלה? אילון מאסק סוגר את המשרדים בקליפורניה

בשל עלויות גבוהות ומחייה יקרה, המיליארדר חשף בפגישה השנתית של בעלי המניות בחברה כי פניה לטקסס, שם הרגולציה פשוטה יותר והעלויות זולות יותר: "זה לא עניין של אם או אולי, טסלה עוזבת את קליפורניה"
כפיר אדר |  2
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, הצהיר אמש (חמישי) כי יצרנית המכוניות החשמליות מתכננות להעביר את המטה שלה מפאלו אלטו בקליפורניה שבעמק הסיליקון לאוסטין, טקסס, שם היא בונה מתחם ייצור מכוניות וסוללות עצום.
טסלה מצטרפת ל-Oracle, HP וטויוטה בהעברת המטה האמריקאי שלהן לטקסס מקליפורניה, שם המסים גבוהים יחסית ועלויות מחיה בהתאם. בעוד שגם עמק הסיליקון היא כוורת לפיתוח רעיונות וחברות חדשות, טקסס ידועה בעבודה זולה יותר וברגולציה פחות מחמירה.
"אני נרגש להודיע ​​כי אנו מעבירים את המטה שלנו לאוסטין, טקסס", אמר מאסק בפגישה השנתית של החברה, שנערכה במפעל המכוניות בטקסס. "זה לא עניין של אם או אולי, טסלה עוזבת את קליפורניה", אמר והסביר שהיא מתכננת להגדיל את התפוקה מהמפעל הראשי שלה בקליפורניה וממפעל נבדה ב-50%. המפעל של פרמונט בקליפורניה "נתקע" וקשה לאנשים להרשות לעצמם בתים בקליפורניה, אמר.
המיליארדר העשיר בעולם, מאסק עצמו, עבר בדצמבר למדינת הכוכב הבודד מקליפורניה כדי להתמקד במפעל החדש של יצרנית הרכב החשמלי במדינה ובחברת הרקטות שלו SpaceX, שיש לה אתר שיגור בקצה הדרומי של טקסס. מאסק ניהל מערכת יחסים רעועה עם קליפורניה, ואיים להעביר את מטה טסלה ותוכניות עתידיות לטקסס במהלך שורה של סגירת המפעל של טסלה בפרמונט, קליפורניה בגלל הקורונה.
בפגישה הציג עיצוב של מה שנראה כמו אבזם חגורה בסגנון קאובוי המעוטר ב"אל תתעסק עם T", כאשר ה-T בסגנון הלוגו של טסלה. הביטוי מבוסס על קמפיין מכובד ופופולרי לטקסס - לא להתעסק עם טקסס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אילון מאסק עוזב כי מישהי מקליפורניה צייצה בטוויטר נגדו
    חסיד מאסק 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לורנה גונזאלס.
    סגור
  • 1.
    מרכז הכובד של החברה עבר לטקסס
    רונן 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למרות העליות היותר גדולות והקושי למצא מספיק עובדים באזור שבין סן פרנסיצסקו לסן חוזה טסלה תגדיל את היצור שלה בפרמונט שבקליפורניה ב 50% אבל טסלה גם פתחה בחודש שעבר מפעל ליצור פתרונות אגירת אנרגיה גדולים (מגה פאק) ותעסיק בין 1000 ל 2000 עובדים באתר ובנסוף יש לטסלה מפעל סוללות קטן שבו בנו את קו הסוללות הניסיוני בקיטו רוד כך שטסלה גדלה ועדיין גודלת בקליפורניה. מטה החברה עובר לטקסס בגלל מספר סיבות, להקל על אילון מאסק שפעמיים בשבוע הוא בספייס X בבוקה ציקה טקסס ובגלל שמרכז היצור של החברה וכן גם הפיתוח עומד להיות בטקסס. כל שאר הסיבות שצויינו הם שוליות בשיקולי המעבר.
    סגור