השוק

NFX מגייסת קרן חדשה להשקעה ב-450 מיליון דולר

קרן הון הסיכון גייסה קרן חדשה להשקעה בחברות סטארט-אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד בסכום עתק - הגדולה מסוגה בעולם. הקרן החדשה תשקיע בסטארט-אפים ממגוון תחומים, כולל בעולמות הפינטק, הגיימינג, הפרופ-טק, הקריפטו, השווקים המקוונים (Marketplaces) והביו-טק
כפיר אדר |  1
דולרים (צילום freepik)
NFX, קרן ההון-סיכון המובילה למיזמים בשלב הפרה סיד והסיד, הודיעה היום על הקמת הקרן השלישית שלה, שתשקיע 450 מיליון דולר בסטארט-אפים בשלבי הסיד וטרום-הסיד - הקרן הגדולה ביותר מסוגה שהוקמה עד היום.
NFX הוקמה בשנת 2015 על ידי יזמים סדרתיים שייסדו עשר חברות שנמכרו בשווי כולל של למעלה מ-10 מיליארד דולר. במהלך השנים מייסדיה השקיעו בחברות דוגמתLyft, Doordash, Patreon, Poshmark, Mammoth Biosciences ,Global-e, SimilarWeb, MyHeritage, Playtika, Plarium, Moon Active, Twist, Trulia, lastminute.com ועוד. NFX משקיעה בעיקר בחברות שמושפעות מאפקט הרשת (network effect) ומנהלת נכסים בשווי 875 מיליון דולר.
בתקופה בה ההזדמנויות לחברות סטארט-אפ מגיעות לשיאים חדשים על בסיס טכנולוגיות חדשות ובשל הדיגיטציה המואצת, חברות המבוססות על אפקט הרשת עדיין כמעט ולא מובנות בתעשייה. אלו הן חברות שהערך שלהן גדל באופן מעריכי - ככל שיש למוצר שלהן יותר שימוש ערכן עולה – והן אחראיות על למעלה מ-70% משווי החברות בעולם ההיי-טק. בהיותה המקור מספר 1 למידע בנושא אפקט הרשת, הקרן החדשה תמנף ידע זה - בשילוב המשאבים המוספים של NFX - כדי לסייע ליזמים לבנות חברות ענק על בסיס הרעיון שלהם ותאפשר בניה של  רשת חזקה עוד יותר של יזמים ושירותים שתסייע לחברות להתקדם מהר יותר בשוק התחרותי היום.
"הקרן החדשה, הגדולה מסוגה בעולם – וכמובן בישראל – תסייע ליזמים מובחרים לבנות חברות מדהימות בתחומים שונים", אומר גיגי לוי-וייס, שותף כללי ב-NFX. "עם הקרן החדשה יופנו עוד משאבים רבים לעזרה ליזמים עימם אנו עובדים. יחד עם צוותי הגיוס, היח"צ, השיווק, כוח האדם והמחלקה המשפטית, יש לנו יכולת ייחודית לתמוך ביזמים בשלבים המוקדמים ביותר של הפעילות שלהם ולהאיץ את התקדמותם. עם שני שותפים בישראל ושלושה בעמק הסיליקון הקרן מעניקה תמיכה שאין כדוגמתה לחברות ישראליות הצריכות להרחיב את פעילותן לארצות הברית״.
הקרן השלישית תשקיע ותסייע אקטיבית לכ-70 חברות בישראל ובעמק הסיליקון. הקרן תתמקד ביזמים שמתמחים בפינטק, שווקים מקוונים, משחקים, פרופ-טק (טכנולוגיית נדל”ן), קריפטו, ביולוגיה סינטטית ועוד. NFX מובילה את כל ההשקעות שלה לבדה או עם משקיעים שותפים, והיא הקרן הראשונה ב-95% מהחברות שבהן היא השקיעה. כ-15-20 אחוזים מההשקעות של הקרן הן בשלב הפרה-סיד. זוהי הקרן הגדולה ביותר של NFX עד היום - הקרן הקודמת שהוקמה ב-2019 הייתה של 275 מיליון דולר, ואילו הקרן הראשונה שקדמה לה גייסה 150 מיליון דולר ב-2017.
"התפיסה שלנו ב-NFX היא שצריך לשים את היזם לפני הכול, מכיוון שאנחנו היינו יזמים בעצמנו", אומר פיט פלינט, שותף כללי ב-NFX. "הימים הראשונים בדרכה של כל חברה הם הקריטיים והמאתגרים ביותר. היזמים צריכים עצות חכמות ממי שחי את העולם הזה, אבל גם גישה לרשת חזקה ויציבה של קשרים ועזרה, כלים מעשיים וקהילה יזמית מעורבת", הוא מוסיף. "יש הזדמנויות מרגשות רבות לפנינו, ואנחנו מחכים ומצפים להמשיך ולתמוך בעוד יזמים בקרן החדשה".
כחלק מהמהלך להרחבת ההשקעות בעולמות הביו-טק קודם ד"ר עומרי עמירב-דרורי  – מייסד Genome Compiler (בה השקיעה  NFX) וקרן הון-הסיכון המצליחה Tech.bio לשותף כללי ב-NFX. ד"ר עמירב-דרורי יוביל את ההשקעה בחברות העוסקות במפגש בין טכנולוגיה לביולוגיה. הוא ישהה לסירוגין באזור המפרץ של סן פרנסיסקו ובישראל. ד"ר אמילי לפרוסט, מייסדת שותפה ומנכ"לית Twist Bioscience היא חברת ועדת ההשקעות של NFX בתחום הביוטק.
את תחום הקריפטו בקרן מובילה השותפה הכללית מורגן בלר - מיוצרי מטבע הקריפטו Diem (לשעבר Libra) של פייסבוק, ושותפה ב-Andreessen Horowitz לפני כן. "לתחום הקריפטו אין זכות קיום ללא אפקט הרשת, ובלי היכולת להטמיע עקרונות מסוימים כבר בשלב-הסיד או הפרה-סיד. זה מה שנותן ליזמים את היתרון האמיתי", אומרת בלר. "אין מישהו שמבין את זה טוב יותר מאיתנו ב-NFX". מאז שהוקמה הקרן הראשונה של NFX ב-2015  גדלה הקרן משלושה לחמישה שותפים כלליים, מ-16 ל-42 עובדים, ופתחה משרדים חדשים בסן פרנסיסקו, ישראל ופאלו אלטו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא אהבתי (ל"ת)
    דנה 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור