השוק

סין בלב הסערה: בעולם נערכים לזעזוע אם אוורגרנד תקרוס

על פי הדיווח בכלי התקשורת בעולם, בכירים ברשויות הסיניות פנו לראשי השלטון המקומי ואמרו להם להיערך לסערה שתהיה ככל הנראה קצרת טווח, במידה ואוורגרנד תקרוס
ניצן כהן |  2
נדל"ן בסין (צילום pexels edit ice)
כלי תקשורת בעולם מדווחים היום (חמישי) כי גורמי ממשל בכירים פנו לראשי השלטון המקומי בסין בבקשה להתחיל להיערך לסערה שתהיה ככל הנראה קצרת טווח במידה ואווגרנד - חברת הנדל"ן השנייה בגודלה בסין - תקרוס. על פי הדיווחים: סוכנויות מקומיות כמו גם תאגידים ממשלתיים נערכים להיכנס בנעלי אוורגרנד במטרה לצמצם את הנזקים שיגרמו לציבור במידה ותאגיד הענק לא יוכל עוד להתקיים כיישות אחת.
אוורגרנד היא חברת הנדל"ן השניה בגודלה בסין. היא מקימה 1,300 פרויקטים נדל"ניים (במונחים סיניים) שמתפרשים על פני 280 ערים ברחבי סין. החברה אוחזת כיום בחוב ענק של 300 מיליארד דולר שמחולק בין משקיעים זרים לבין גורמים בתוך סין.
אווגרנד מתקשה כבר היום לעמוד בהתחייבויות ללקוחות שרכשו ממנה בתים ואף מתקשה לשלם לספקים וכרגע מה שמחזיק אותה זו העובדה כי בסין חוששים ממצב בו נקלעו למצב של חברת ענק שהיא "גדולה מכדי ליפול".
למעשה מבלי להיכנס לעובי הקורה של עסקי אווגרנד הרי שהחשש הגדול ששמיטת חובות בסדר גודל של 300 מיליארד דולר תזעזע את הכלכלה הסינית, תצמצם את היכולת שלה לקבל מימון חיצוני ממשקיעים זרים ולא פחות חשוב תגרום לנזקים גדולים בתוך סין עצמה בכך שלא תספק את הדירות שהתחייבה להן ולא תשלם לספקים וזה יערער את האמון של הציבור בכלכלה המקומית.
באופן עקרוני מנקודת המבט של המשקיעים הזרים הרי שהנחת העבודה, גם היא הייתה לא מבוססת, הייתה כי הממשל הסיני יתמוך בחברה בסדר גודל של אווגרנד במידה והיא תיקלע למשבר. אבל כרגע נראה שהממשל הסיני לא ממהר לתמוך בחברה והוא מעדיף ללמוד אותה ולבחון את ההיבטים השונים ביכולת שלו למזער נזקים. אבל בכל מקרה לא יצאה הודעה רשמית מטעם המדינה שהיא תחלץ את החברה ותעמוד מאחוריה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוואנגרד
    רבין 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האים נצ"בא של מימן בדרך
    סגור
  • 1.
    קריסת אוורגראנד
    אוונגארד 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מאחל להם את הגרוע מכל . לא לעם הסיני, למנהיגיו המנוולים .
    סגור